Tonie van Ringelestijn: Weblogs zijn voor de grijze lijntjes

12 oktober 2005, 08:33

In een interview met bedrijfsjournalistiek.nl, een e-zine over bedrijfsjournalistiek, zegt internetjournalist Tonie van Ringelestijn dat interne weblogs de traditionele bedrijfsmedia niet zullen vervangen. Volgens van Ringelestijn hebben weblogs wel een effect op interne communicatie:

(…) Traditionele bedrijfsmedia, en daar reken ik ook het intranet toe, zijn eigendom van enkele redacteurs. Ze zijn daarmee redelijk formeel. Weblogs zijn van iedereen en door iedereen ? ze leggen de grijze lijnen in de interne communicatie bloot; de gesprekken bij het koffiezetapparaat. En ze maken die niet alleen zichtbaar, maar archiveren ze ook. Informele gesprekken worden op die manier veel sneller onderdeel van de formele discours. En dat betekent dat mensen niet zo maar meer beloftes kunnen doen. Want als jij op een weblog van een collega hebt gereageerd, ligt dat vast en kunnen mensen erop terugkomen. Het dwingt communicatie af. (…)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Heb de column op managementteam inderdaad gelezen; hilarisch!


    12 oktober 2005 om 09:55
    Jason Simmonds

    En communicatie afdwingen is een slechte zaak? ;-P


    12 oktober 2005 om 10:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!