TINE overzicht: dieptepunt bereikt

23 april 2003, 15:59

Wat eerder in Nederland het evenement was voor de ICT- en webbranches, de TINE, zoekt nu naar een vervanging voor het vroegere boom-gevoel – niets was toen te dol, zoals twee blote meiden in louter bodypaint. Dit jaar 19.000 bezoekers, vorig jaar 23.0000 en in 2001 nog 23.500.

Ook veel grote merken ontbraken opnieuw met als verschil dat Microsoft er nu weer wel was, met een grote .net-stand. Het VIP-congres, een wat flauwe afspiegeling van wat de CeBIT dit jaar ook voor het eerst vooraf vertoonde, leverde nog wat aardig nieuws op (zie boven) maar het bezoek was matig.

Ondanks de grote belangstelling voor wireless in het algemeen, waren er op dit gebied maar 8 exposanten. Nagekomen deelnemers waren onder meer Atos Origin, net als Logica CMG, KPN Mobile, Siemens en Vodafone. De leegste stand was die van de Vereniging Open Source Nederland www.vosn.nl : 1 uitstaande pc en 2 dames, geen folder te zien, benevens 1 tafel en 2 stoelen, maar toch klanten, die zich braaf inschreven op papier. De beste aanbieding leek basale, gestandaardiseerde serverhosting voor 200 per jaar, van www.hostbasket.com, vriendelijke Belgen.

Bron:

Media Plaza nieuwsbrief van 23-04-2003

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!