The Long Tail: A-blogs minder invloedrijk dan gedacht

5 maart 2005, 08:40

Een tijdje geleden verwees ik naar de analyse van Dave Pollard waarin hij de blogosfeer indeelde in A-, B- en C-blogs waarbij slechts een honderdtal blogs behoren tot de A-lijst (> 15,000 pageviews per dag). Op basis van lezersvragen komt Pollard nu met een toelichting waarin hij aangeeft dat A-blogs wel eens minder invloedrijk zouden kunnen zijn dan oorspronkelijk gesuggereerd.

Een andere opmerkelijk uitspraak die hij doet is de volgende:

What this suggests is that online advertisers looking for a bargain might be better off investing in a bundle of B-list bloggers, those 2,000 bloggers who each get 1/4 the reader attention of the average A-lister, an average of 60 hours/day of attentive eyeballs.

Dit moet in ieder geval advertentiebureaus als adfactor stof tot nadenken geven!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!