The Dutch blogosphere

1 september 2004, 18:46

Interessant onderzoek van Frank Schaap (UvA) over het Nederlandse weblog-landschap. Jammer dat Schaap zich heeft beperkt tot de ‘traditionele’ life- en linklogs en geen kennis heeft genomen van de ontwikkelingen op het gebied van zakelijke weblogs.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Zwelgje

    Ik heb er heel snel doorheen gelezen. Er ontbreken naar mijn mening een aantal zaken aan artikel:

    1. invloed van weblogs op het dagelijks leven, steeds vaker zorgen weblogs voor voorpagina nieuws in de kranten

    2. commercie. Aantal weblogs staan bol van de advertenties, het worden als het ware kleine bedrijven.

    3. er wordt alleen gekeken naar nedstat, dat is jammer. Groot aantal weblogs maken hier geen gebruik meer van. Ook implementeren alle weblogs de teller verschillend. De een laat iedere pagina van het log meetellen, de ander telt enkel en alleen de voorpagina.


    1 september 2004 om 19:22
    at

    Zwelje, deels mee eens. Ik en vele anderen vinden pageviews belangrijker dan bezoekers of hits. Dat lijkt mij meer zeggen over de inhoud en de kwaliteit van een log. Ook wij hebben vaak meer 12 pageviews per bezoeker. DAT zegt denk ik meer over kwaliteit dan een hoeveelheid unieke bezoekers.


    1 september 2004 om 21:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!