Telegraaf gaat koppen snellen

2 augustus 2005, 07:30

Benieuwd wat de Telegraaf hiermee bedoeld?

De Telegraaf promoot vandaag het gebruik van RSS om actueel op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes. Onder de noemer Koppensneller, ik heb daar persoonlijk toch een andere associatie mee ;-), lanceert de Telegraaf haar eigen branded rss-reader. De discussie hebben we hier al eens eerder gevoerd: moet je als organisatie een eigen branded rss reader ontwikkelen?

Ik denk, gegeven het bereik van de Telegraaf, dat dit eigenlijk helemaal niet zo’n slechte zet is. Ten eerste bedient de Telegraaf op korte termijn hiermee een groot aantal lezers die op dit moment geen flauw idee hebben wat rss inhoudt en wat voor software je hiervoor nodig hebt. M.a.w. het onder de aandacht brengen van een nieuwe functionaliteit in een eigen vertrouwd jasje, lijkt mij een prima zet.

Een ander punt is uiteraard, is de rss-lezer van de Telegraaf ook open, m.a.w. laat hij ook toe rss-feeds van andere sites toe. Mijn eerste indruk, ik heb hem nog niet geinstalleerd, is dus van niet. Da’s jammer, maar wellicht voegt de Telegraaf dit punt in een later moment nog toe.

Het valt mij op dat de Telegraaf vrij actief is de laatste stijd. Zo is het plaatsen van reacties op nieuwsitems recent toegevoegd, worden lezers opgeroepen foto’s in te sturen en wordt frequent een poll georganiseerd.

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

2 Reacties

    Johan

    Heb ‘m ff getest, maar andere feeds neemt hij niet tot zich. Snel weer gedeïnstalleerd dus.

    De Telegraaf moet ik, ondanks dat ik het een k*tkrant vind, wel complimenteren. Ze proberen daar tenminste in te springen op nieuwe ontwikkelingen op webgebied.


    2 augustus 2005 om 08:10
    Druif

    Grootste nadeel: je kunt hem niet uitzetten als hij eenmaal draait.


    2 augustus 2005 om 16:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!