Telegraaf doet advertentie-exploitatie vanaf december zelf

21 november 2005, 11:53

Per 1 december zal de Telegraaf de advertentie-exloitatie van haar eigen websites zelf weer verzorgen. Het bedrijf gaf eerder dit jaar al aan de samenwerking met WebAds na enige jaren stop te zetten. Bij aanvang van de overeenkomst was al duidelijk dat de krant de exploitatie op een gegeven moment zelf weer ter hand zou nemen.

De Telegraaf heeft een afdeling opgericht en een advertentiesysteem gekocht, waarmee de advertenties voor onder meer telegraaf.nl, dft.nl en autotelegraaf.nl zullen worden beheerd. WebAds zegt het verlies van de grote opdrachtgever inmiddels gecompenseerd te hebben met nieuwe klanten aldus Adformatie (via: eBase).

Opmerkelijk dat Webads een persbericht heeft verstuurd om melding te maken dat er een klant bij ze is weggegaan.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    VicKuP

    Helemaal mee eens. Webads straalt met het persbericht vertrouwen uit.

    Echter, onderstaande zin vind ik uitzonderlijk:

    “(..) maar omdat het vertrek al langer bekend was, heeft het bedrijf inmiddels een groot aantal nieuwe opdrachtgevers geworven.”

    Had Webads dat dan niet gedaan als de Telegraaf niet weg was gegaan? Lijkt me sterk….


    21 november 2005 om 14:51
    Kasper Katje

    Ik heb een paar keer contact met ze gehad en meestal vielen de uitspraken ’te druk’ en ’te vol’. Pas wanneer een grote klant aangeeft op te stappen komt men dus weer in actie om het gat op te vullen.


    21 november 2005 om 16:27
    reinout

    weet iemand welk systeem ze gaan gebruiken?


    21 november 2005 om 19:29
    maarten

    Falk


    22 november 2005 om 05:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!