Targetoo en DATA-collectief slaan handen ineen #adv

Targetoo en DATA-collectief slaan handen ineen #adv

Mobile display ads serveren boven de duizenden slijterijen van Nederland? Boven de honderden ziekenhuizen? Boven bioscopen? Boven uitsluitend IT-bedrijven? Het kan en de resultaten zijn sterk, aldus Targetoo en DATA-collectief.

Targetoo, naar eigen zeggen specialist op het gebied van location based mobile advertising, heeft een langdurige samenwerking afgesloten met dataprovider DATA-collectief. "We zien een explosieve stijging van location based mobile advertising campagnes welke door middel van hyperlokale targeting op honderden, soms duizenden specifieke locaties een gewenste doelgroep bereiken. Campagnedoelstellingen variëren van branding, performance tot local-awareness. De toepassingen zijn divers en de resultaten vaak goed te noemen." Aldus Viktor Wubbe, client services director bij Targetoo.

Als voorbeelden van succesvolle b2b- en b2c-campagnes noemt Wubbe recruitingcampagnes van IT-personeel boven duizenden bedrijfsadressen waarvan bekend is dat het om een IT gerelateerd bedrijf gaat. Of een drankleverancier die zijn banners serveert op de coördinaten van de duizenden slijters die Nederland telt. "Natuurlijk komt het voor dat een campagne niet het gewenste resultaat levert. Er vindt echter altijd een significante mate van conversieattributie plaats, welke soms lastig te meten is. De overgrote meerderheid van dit soort campagnes werpen gelukkig meteen hun vruchten af. Na jaren testen en de technologische infrastructuur constant te verbeteren durven we zelfverzekerd naar buiten te treden met deze boodschap."

Wubbe geeft aan dat het essentieel is om zo veel mogelijk inventory bronnen op te schalen om voldoende bereik te creëren op een (hyper)lokale positie. De gedachte hierachter is dat consumenten eigen voorkeuren hebben wat apps en mobiele sites betreft. Om de kans zo groot mogelijk te maken dat een banner daadwerkelijk op de juiste locatie wordt geserveerd, moeten er zo veel mogelijk adexchanges (inventory bronnen) worden opgeschaald, waarmee op z’n beurt honderdduizenden apps en mobiele sites geserveerd kunnen worden om de boodschap van de adverteerder over te brengen aan een relevant publiek.

DATA-collectief is tevens enthousiast over de ontwikkelingen van de laatste jaren. "Mobile display advertising op locatie is een techniek die naadloos aansluit bij onze producten. Door bedrijven als Targetoo boren we een compleet nieuwe markt aan." Aldus Remco Dekkers, oprichter van DATA-collectief.

Voorbeelden van adresbatches waarboven geserveerd kan worden noemt Dekkers; ziekenhuizen, sportvelden - onderverdeeld in type sport -, wellness, drogisterijen en bioscopen. Maar ook voor bijvoorbeeld recruitingdoeleinden lijkt de marketingtool succesvol. "We kunnen boven specifieke bedrijven serveren; dus bijvoorbeeld Finance, IT of Automotive."

Cases zijn op te vragen bij Targetoo.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel