#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons

Hoe geef je gestructureerd en gecontroleerd je mensen de vrijheid?

#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons
#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons
, Innovader
@vincente 27568 views

Een openhartig Interview tijdens SXSW2012 met Amy Heis over de Dell Social Media policy implementatie. Dell leerde ‘the hard way' in 2005 n.a.v. een web post van Jeff Jarvis (Dell Lies, Dell Cheats) dat ze aandacht moesten geven aan social media or else. Inmiddels hebben 30.000 van de 100.000 Dell mensen de SMACU (Social Media and Community University) training ontvangen en zijn er 3.800 die direct namens Dell mogen reageren op Twitter, Facebook of op de communities over hun vakgebied.

Er zijn 15 mensen in het Social Media & Community team die de policies en strategieen maken die iedereen moet gebruiken, 12 mensen die voordurend alle kanalen monitoren en luisteren en 80 mensen mensen die de hele dag de conversatie aangaan. Tools die ze gebruiken om te luisteren zijn o.a. radian6. Amy vertelt hoe je als Dell social media gebruikt, geeft voorbeelden en evalueert hoe Dell is veranderd door social media.


Delen

0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Het lijkt me heel interessant...

    geplaatst op
  • Het lijkt mij ook erg intressant.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.