#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons

Hoe geef je gestructureerd en gecontroleerd je mensen de vrijheid?

       @vincente    27155 x bekeken

#SXSW2012: Dell heeft 3800 getrainde social media spokespersons

Een openhartig Interview tijdens SXSW2012 met Amy Heis over de Dell Social Media policy implementatie. Dell leerde ‘the hard way' in 2005 n.a.v. een web post van Jeff Jarvis (Dell Lies, Dell Cheats) dat ze aandacht moesten geven aan social media or else. Inmiddels hebben 30.000 van de 100.000 Dell mensen de SMACU (Social Media and Community University) training ontvangen en zijn er 3.800 die direct namens Dell mogen reageren op Twitter, Facebook of op de communities over hun vakgebied.

Er zijn 15 mensen in het Social Media & Community team die de policies en strategieen maken die iedereen moet gebruiken, 12 mensen die voordurend alle kanalen monitoren en luisteren en 80 mensen mensen die de hele dag de conversatie aangaan. Tools die ze gebruiken om te luisteren zijn o.a. radian6. Amy vertelt hoe je als Dell social media gebruikt, geeft voorbeelden en evalueert hoe Dell is veranderd door social media.

0

Gepost in: Social media marketing, Customer service , Interview , sxsw

2 Reacties

Het lijkt me heel interessant...

geplaatst op om 11:07 uur

Het lijkt mij ook erg intressant.

geplaatst op om 19:01 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.