Surfcijfers omroep.nl

13 februari 2003, 19:33

De internetsite omroep.nl heeft in januari 2003 8.682.372 bezoeken gehad. Dat is een stijging van 26 % ten opzichte van december 2002. Leuk al die bezoekers maar wat levert het nu eigenlijk op?

De stijging van het aantal bezoeken is met name veroorzaakt door de belangstelling voor de Tweede Kamer-verkiezingen en de introductie van themakanalen op omroep.nl.

De speciale verkiezingssite van omroep.nl trok meer dan 4,5 miljoen pageviews en was daarmee de best bezochte site van januari 2003. De cijfers zijn afkomstig van de Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek (KLO), die ook de cijfers voor televisie en radio verzorgt.

Sinds vorige maand maakt KLO maandelijks de surfcijfers van omroep.nl bekend. De metingen worden uitgedrukt in pageviews en in aantal bezoeken op maandbasis. De combinatie daarvan geeft inzicht in het bereik van een site. Het opgegeven aantal pageviews is exclusief Teletekst. Gemiddeld haalt Teletekst op internet maandelijks 40 tot 50 miljoen pageviews.

Resultaten januari 2003

Aantal geregistreerde pageviews domein omroep.nl 43.737.838 (+ 23 %)

Aantal geregistreerde bezoeken 8.687.372 (+ 26 %)

Het is bekend dat de omroepen jaarlijks de beschikking hebben over een budget van meer dan 28 miljoen euro voor hun internetprojecten, waarvan ruim 19 miljoen afkomstig is uit de centrale middelen van de publieke omroep en de rest beschikbaar wordt gesteld door de individuele omroepen. Dat is erg veel belastinggeld als je het mij vraagt…

Zie ook een artikel uit het archief:

http://portal.omroep.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!