Succes met roadblock ads

22 juni 2003, 10:12

Deze week maakte Penton Media Inc. bekend dat er zeer goede resultaten worden behaald met “roadblock” of “takeover” advertentie campagnes op het Windows en .NET Magazine Network. De gemiddelde click-through ratio ligt tussen de 9% en 25%. Ter vergelijking, volgens de laatste cijfers van het Interactive Advertising Bureau (IAB) liggen de gemiddelde click-through ratio’s voor een banner campagne tussen 0.2% en 0.6%.

Roadblock of takeover ad campagnes zijn niet nieuw maar kennen we al vanaf medio 2001. Op het net zijn dan ook interessante discussies en cases beschreven:

Roadblock Specs, Windows & .NET Magazine

Yahoo! Essential Marketing Solutions

New Online Ad Directions, Wilsonweb

Yahoo Explores Active Ads, May 2001

Fox Launches “Takeover” Ads on Portals, June 2001

AT&T Wireless’ mLife Campaign Enters Phase Two, February 2002

IAB unveils new online ad formats, May 2003

Takeovers on the Up and Up, April 2003

Success with Roadblock Ads, June 2003

Bureaus:

http://www.eyeblaster.com/

http://www.unitedvirtualities.com/

http://www.unicast.com/

http://www.mediaiprom.com/

http://www.nextads.net/

In Nederland heeft Eyeblasters campagnes lopen op:

Adlink, Reed Business (Zibb.nl), Quotemedia, Business Nieuws en Webads

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!