Studenten testen digitale krant

29 augustus 2005, 08:43

Studenten testen digitale krant in het kader van Working Tomorrow programmaVandaag is het Working Tomorrow pro-gramma van LogicaCMG van start gegaan. 22 studenten van verschillende HBO en universitaire opleidingen uit het hele land zijn begonnen met het onderzoeken van de haalbaarheid van nieuwe technologie?n in het kader van hun afstuderen.

Working Tomorrow studenten ontwikkelen prototypes en demo’s door nieuwe technologie?n toe te passen. Zo wordt een draadloze digitale krant ontwikkeld met wireless USB en de toepassing van digitaal papier. En wordt een intelligente energiemeter ontwikkeld. Deze meter moet er voor zorgen dat de wasmachine automatisch gaat draaien als het laagtarief geldt. De studenten beoordelen tijdens hun afstudeeropdracht of de technologie toegepast kan worden en welke factoren bij een daadwerkelijke implementatie een rol spelen.

LogicaCMG is ook een van de partners in het project Living Tomorrow (zeker de moeite waard om eens te bekijken).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Dimitri Georganas

    Het werkelijk interessane aan dit project is dat LogicaCMG goedkope technologische kennis betrekt van doorgaans door de samenleving betaalde studenten om dit vervolgens zelf weer te gelde te maken.

    Die 500 euro die zo’n student per maand krijgt, is wat LogicaCMG zo ongeveer per uur zal berekenen wanneer een of ander grote overheidsinstantie een principal consultant van LogicaCMG inhuurt om advies te krijgen over wat die studenten in Working Tomorrow even daarvoor hebben uitgezocht. Iets waar die consultant een tijdje terug nog de ballen van wist.


    29 augustus 2005 om 11:24
    Marco Pas

    Mooi aan Working Tomorrow is dat studenten de mogelijkheid krijgen om eens rond te kijken binnen een grote organisatie zoals LogicaCMG. Daarnaast doen ze onder fulltime begeleiding onderzoek naar allerlei leuke nieuwe dingen.

    Op die manier wordt het beste uit beide werelden met elkaar gecombineerd.


    15 november 2005 om 10:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!