Streaming online reclame geeft impuls aan communicatie met consument

26 maart 2003, 22:10

De markt voor online reclame bevindt zich in een trage groeifase. Streaming video kan de interesse van de consument voor internetreclame vergroten.

Ideaal gesproken bevinden streaming commercials zich temidden van streaming content en verschijnen ze met de snelheid van breedband. Zo niet, dan zijn weinig adverteerders bereid erin te investeren en raken consumenten geirriteerd.

Streaming online reclame biedt adverteerders een aantal voordelen. Zo is direct contact met potentiele kopers mogelijk als de reclame voortkomt uit een databankprofiel, dat de gebruiker bij het inloggen activeert. Het tweede voordeel is dat streaming reclame ruim 75% goedkoper is dan tv-commercials. Bovendien bereiken adverteerders hun doelgroep op een moment dat ze gemotiveerd zijn, goed opletten en in staat zijn om interactief op de commercial te reageren. Vooral voor nichespelers is het afstemmen van reclame op een specifieke doelgroep van belang. Ook bieden streaming commercials adverteerders de kans te experimenteren. Bovenal speelt streaming online reclame echter in op het verlangen van de consument zelf te kunnen bepalen wanneer en hoe hij aan informatie, amusement en producten komt.

Bron:

Admap nr. 437, p. 37, 2,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!