STIR december: Marktplaats 40,3% bereik

30 januari 2006, 07:46

De decemberdata die STIR eind vorige week uitleverde bevatten data van 4 nieuwe partijen: Marktplaats, Kelkoo, IDG en Skyradio. Grootste nieuwe toetreder is Marktplaats met 40,3% bereik onder de actieve internetters (13+) in Nederland. Hiermee bereiken de gezamenlijke STIR websites 90,9% van de Nederlandse online populatie. Dat is een stijging van 1,8% t.o.v. november 2005. Een opsomming van nieuw toegetreden websites en een top 25 van STIR websites zijn te vinden op het STIR weblog.

De standaardrapportage kan worden gedownload op de website van STIR.

Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl. Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie. Projecten: Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk) Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007) Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006) Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina Alle persberichten van ilse media Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter) ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006) Sponsoring door ilse media van Picnic '06 TV-campagne voor ilse mail (januari 2004) Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003) Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Wist niet dat de STIR ook al een weblog had – leuk, hangt inmiddels ook in mijn RSS-reader!


    30 januari 2006 om 10:17
    LianneK

    Had STIR ook niet. Maar nu dus wel. Maar ‘ns kijken of dat de communicatie naar buiten ten goede komt. Alle tips / opmerkingen, etc. zijn welkom.


    30 januari 2006 om 10:23
    Mark de Kock

    Het medium staat er iig(lof). Nu de resterende STIR leden nog activeren 🙂 Een weblog is goed ingericht om interactie aan te gaan. Deze ontwikkeling geeft STIR dan ook een communicatie verantwoordelijkheid.


    30 januari 2006 om 11:32
    LianneK

    Eens, Mark! Maar we hadden natuurlijk al een communicatie verantwoordelijkheid. Daar verandert in feite niets aan. We hebben ons dat alleen wat gemakkelijker gemaakt, that’s all!


    31 januari 2006 om 07:09
    M.

    kan iemand mij de rss feed geven, als ik de button aanklik op de weblog krijg ik een foutmelding..


    31 januari 2006 om 09:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!