Steeds minder mensen gebruiken slechts 1 zoekwoord

2 augustus 2005, 05:33

Uit onderzoek van OneStat.com, aanbieder van website statistieken, blijkt dat het aantal mensen dat slechts 1 sleutelwoord invoert als zoekopdracht in de zoekmachines nog verder is gedaald. Het aantal gebruikers dat 4 of meer (!) woorden gebruikt daarentegen, is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Het onderzoek toont de volgende resultaten.

image

Bovenstaande is gebaseerd op gemiddelden over de afgelopen twee maanden, gemeten via de webstatistieken van OneStat.com. De nog immer groeiende stroom van informatie op het internet maakt dat bezoekers steeds specifieker op zoek gaan. Het gebruik van slechts ??n trefwoord volstaat daarbij volgens OneStat.com vaak niet.

Bron: OneStat.com

Wolter Tjeenk Willink
Oprichter / Directeur bij Traffic Builders

Entrepreneur met passie voor digital marketing, oprichter van Traffic Builders: hèt full funnel digital marketingbureau van Nederland. Wolter Tjeenk Willink is regelmatig als gastspreker/-docent te gast bij diverse congressen en opleidingsinstituten waaronder Windesheim Flevoland en Nyenrode Business University. Traffic Builders is hét digital marketingbureau dat gelooft in de kracht van datadriven marketing en merkcommunicatie. Combineer je die twee dingen, dan krijg je een digital marketing strategie waarbij je kanalen en het budget optimaal inzet en de juiste snaar raakt bij je doelgroep. Dus, lees snel verder over onze aanpak als digital agency voor marketing en media. Je bent slechts een paar klikken verwijderd van je eerste kennismaking met Traffic Builders. Goed om te weten: we houden wel van een uitdaging!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jurjen Koopmans

    Wat betekent dit voor zoekmachinemarketing?

    Graag Uw mening.


    2 augustus 2005 om 14:50
    Tom Bogaert

    Dit betekent dat het optimaliseren naar meervoudige zoektermen aan belang zal winnen. Prof. optimizers hadden dit al geruime tijd door en optimaliseren reeds lang op meervoudige zoektermen. Waarom? Ooit al gehoord van de ‘long tail’? en ooit al eens gemeten welke zoektermen het effectiefste zijn naar convertieratio’s? Wel 4-voudige zoektermen zijn bij onze klanten de beste. Verklaring: potentiële klanten zitten al verder in hun aankoopproces, zoeken reeds gerichter naar een oplossing.


    2 augustus 2005 om 18:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!