Sr. Executive half zo geloofwaardig als medewerker

6 oktober 2005, 04:30

We’re seeing an inversion of the traditional pyramid of influence – the top-down approach to communications: Senior company executives who blog are only half as believable (19%) as company employees who blog (35%).

Deze quote is afkomstig uit een onderzoek onder bloggers, uitgevoerd door Technorati en PR-bureau Edelman, naar de communicatie tussen bloggers en bedrijven. De resultaten zijn online te bekijken.

Opnieuw geeft Edelman het advies de dialoog met bloggers aan te gaan en niet meer blindelings te vertrouwen op de kracht van persberichten.

In juni van dit jaar deed Richard Edelman vergelijkbare uitspraken tijdens een Mastering new media bijeenkomst in Amsterdam, hetgeen overigens moeilijk geaccepteerd kon worden door de aanwezige PR-medewerkers. Er is nog een lange weg te gaan voordat blogs door PR-afdelingen echt geaccepteerd worden.

Zie ook: het nut en risico van webloggende medewerkers

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!