Spits nu ook online door te bladeren

1 maart 2005, 06:00

Spits nu ook online door te bladerenSpits, met ruim 1,5 miljoen lezers per dag de op ??n na grootste krant van Nederland, is nu ook online door te bladeren.

De gehele layout van de krant wordt onder de naam Digi Spits integraal online getoond in dezelfde ‘look and feel’ als de papieren versie. Pagina?s kunnen worden aangeklikt, waarna deze vergroot worden weergegeven. Alle artikelen kunnen hierdoor goed gelezen worden. Spits verwacht dankzij de digitalisering tot een aanzienlijke uitbreiding van haar bereik, naast de verspreiding van de krant via het openbaar vervoer (bron: admanager).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Vincent

    Is het niet alleen een leuke gadget, die flash applicatie?

    De tekst vind ik slecht leesbaar en een krantformat vind ik niet geschikt voor het web (meerdere kolommen bijvoorbeeld).

    Heeft iemand cijfers of onderzoeken hieromtrend?

    (en dan bedoel ik de letterlijke digitalisering van een offline product.)


    1 maart 2005 om 14:13
    Vincent

    Dank hiervoor Marco.


    1 maart 2005 om 14:38
    Jelmer Voogel

    Jammer dat ze metro niet als voorbeeld hebben genomen. Zij bieden al tijden een, echte, pdf versie aan. Bij de Spits moeten we het doen met een verzameling jpg plaatjes van de pagina’s op een veel te hoge compressie waardoor de tekst inderdaad wazig wordt.


    1 maart 2005 om 17:56
    Jelmer Voogel

    Wat ook eigenlijk jammer is dat hier veel aandacht aan besteedt word terwijl we niet spreken over een grote vernieuwing op het gebied van kranten en internet. (Zie begin hierboven)


    1 maart 2005 om 17:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!