SpinAwards 2012: de winnaars (liveblog)

5 april 2012, 16:12

Vandaag worden tijdens de SpinAwards Nights in de Westergasfabriek de SpinAwards 2012 uitgereikt. Wij doen live verslag en zullen in real time de winnaars bekendmaken.

Update 20:59: alle categorieën uitgereikt, uitslag volledig.

Tijdens de SpinAwards Inspiration Days op 21 en 22 maart hebben de genomineerden hun cases aan de jury gepresenteerd, vanavond maakt de jury de winnaars bekend tijdens de SpinAwards Night.

Hieronder de categorieën met alle genomineerden en -zodra ze bekend zijn- de winnaars. Keep on F5'ing!

Bureau en opdrachtgever van het jaar

  • Bureau van het jaar: Tribal DDB Amsterdam

  • Opdrachtgevern van het jaar 2012: KLM

Online Campagne

Winnaar

  • Goud: KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Zilver: Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

  • Zilver: Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall

Genomineerd

  • Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea

  • Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall

  • Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV

  • Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland

  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux

  • Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

Website

Winnaar

  • Zilver: Medi-plaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

  • Zilver: Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet

  • Zilver: Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft

Genomineerd

  • Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet

  • De Vakantie Stress Test – Fitzroy Amsterdam in opdracht van D-Reizen

  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Medi-plaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport

  • Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Mobiel

Winnaar

  • Goud: iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • Zilver: Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They

  • Zilver: Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile in opdracht van Vodafone

Genomineerd

  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They

  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile in opdracht van Vodafone

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Crossmedia

Winnaar

  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Zilver: In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV

Genomineerd

  • Entertainment Experience – FCCE/ Magneds in opdracht van Ziggo

  • In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV

  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Vrij Veilig Campagne – Red Chocolate & VANABBETOTVESSEM in opdracht van SOA Aids Nederland

Interactieve Video

Winnaar

  • Goud: De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV

Genomineerd

  • De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux

  • Tweede Scherm Veronica Voetbal – LAB1111 & Angry Bytes in opdracht van SBS Broadcasting

Game

Winnaar

  • Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Zilver: Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)

Genomineerd

  • Ambulance Control – Flavour in opdracht van Veiligheidsregio Noord-Holland Noord

  • De Maffe Marathon – Selmore /Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf

  • Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)

  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Yeti Nachtjacht – Achtung! In opdracht van Skoda

Social Media

Winnaar

  • Zilver: Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

  • Zilver: KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

Genomineerd

  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Design

Winnaar

  • Goud: Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Zilver: Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • Zilver: Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden

Genomineerd

  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • Make me a morning person – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Ministerie van OC&W: Exameneisen – Ubachwisbrun/jwt in opdracht Ministerie van OC&W

  • Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Content

Winnaar

  • Goud: Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Zilver: KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

Genomineerd

  • Homepage take-over nu.nl – OneBigAgency/CCCP/Superheroes in opdracht van het Scheepvaartmuseum

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Media-inzet

Winnaar

  • Goud: Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Zilver: Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Zilver: Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

Genomineerd

  • C1000 groovy Gogo’s Een hit gescoord via YouTube – NOISE in opdracht van C1000

  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

  • LinkedUit – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • Online Guerilla – N=5 in opdracht van Mercedes Benz Bedrijfswagens

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Innovatie

Winnaar

  • Goud: Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium

  • Zilver: iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • Zilver: Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100

Genomineerd

  • Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium

  • Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100

  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They

  • Boodschapp – LAB1111 in opdracht van Boodschapp

  • Citroen DS5 Twitterrace – Euro RSCG Amsterdam in opdracht van Citroen Nederland

  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Jong Talent

Winnaar

  • Goud: Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie

  • Goud: Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie|

Genomineerd

  • Aqua Maris Jala Neti WK – Alain Friedrichs, Hogeschool voor de Kunsten Amsterdam

  • Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie|

  • TramJam – Daphne Koenen, Niek van Beek, Frank de Koning en Aron Hotting, Willem de Kooning Academie

  • Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!