Sorry, maar deze advertentie mag u niet zien!

9 april 2005, 06:20

Sorry, maar deze advertentie mag u niet zien!

Ik kreeg vanmorgen in een van mijn RSS-feeds de advertentie Try Microsoft? Office Live Meeting free for 14 days waar ik wel iets meer over wilde weten. Helaas, na doorklikken kreeg ik het volgende te lezen: “The advertiser you clicked on has requested not to receive any visits from users outside of their market area.”

Best lullig, ik denk dat ik binnenkort die Yankees ook maar boycot van mijn site 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Roy Huiskes – chapter42

    wel logisch natuurlijk, je gaat niet betalen voor reclame aan mensen buiten je doelgroep. tevens weet je zo meteen hoeveel mensen er buiten je doelgroep vallen om daarna eventueel je te gaan richten tot die doelgroep. geo-targeting is best okay.


    9 april 2005 om 07:03
    Benjamin

    idd erg lullig, herinnerd me aan de campagne website van Bush die niet toegankelijk was voor buitenlanders.


    9 april 2005 om 07:03
    Benjamin

    Chapter42: geo-targeting begint bij de vertooning van advertenties, waarom de advertenties tonen om dan op deze lullige manier de deur worden toe gewezen?


    9 april 2005 om 07:05
    media

    Eens met Benjamin, waarom wel de ad vertonen en als ik er op klik dan zeggen dat ik ‘m niet mag zien?


    9 april 2005 om 07:33
    Roy Huiskes – chapter42

    beperking in het systeem? gewoon knullig? buzz genereren?


    9 april 2005 om 08:02
    Kasper Katje

    buzz genereren?

    Onder het mom van ‘negatieve publiciteit is ook publiciteit’? Gewoon een staaltje van superslechte targeting.


    9 april 2005 om 09:42
    media

    Erik, dank voor de link! Blijft echter mijn verbazing over het feit dat men mij een advertentie toont waar ik vervolgens op doorklik en dan de toegang wordt geweigerd. Inderdaad, zoals Kasper aangeeft: een superslechte targeting (waarvoor de adverteerder gewoon betaald waarschijnlijk).


    9 april 2005 om 14:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!