Sony komt – jaren te laat – met antwoord op iPod

10 mei 2004, 12:08

Eén van ‘s werelds grootste spelers in consumentenelectronika komt – 2,5 jaar(!) na Apple’s eerste iPod – eindelijk met een antwoord.

De VGF-AP1 moet het samen met Sony’s connect.com opnemen tegen de meest succesvolle draagbare muziekspeler aller tijden.

Vroeger, toen ik nog klein was 😉 was Sony nog innovatief. En veroverde ze de wereld met de eerste WalkMan…

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

3 Reacties

    Edwin Duys

    Is inderdaad wel heel erg laat. Enig idee van de prijsverhouding tov de I-Pod?


    10 mei 2004 om 19:34
    S

    Weer zo’n hopeloos geval van proberen wat marktaandeel weg te snoepen als je het mij vraagt…


    12 mei 2004 om 08:37
    Daniel

    Ik vind het maar niets, sony adverteert met 13.000 songs op 20gb tegenover de apple 20 gb waar maar 5.000 songs op kunnen. Als je 13.000 songs op die sony kwijt wilt dan heb je maar liefst 48kbps tot je beschikking, niet eens in de buurt van cd kwaliteit. Ik vind het maar misleiding. tegen apple kun je moeilijk concureren op design vlakken en gebruiksvriendelijkheid. Ik heb al eens met dat atrac3 formaat gewerkt omdat ik een minidiscrecordertje had maar dat werkt allemaal niet zo 1 2 3. mijn ipod sluit ik aan op mijn apple en binnen 10 seconden staat mijn hele itunes collectie 18,4gb op mijn ipodje dmv firewire. Ik denk JUIST dat mensen de ipod kopen vanwege zijn uiterlijk en niet vanwege zijn kunnen. Want er zijn genoeg minpunten aan dat ding zoals batterij gaat maar 4 of 5 uur mee als je constant door de afspeellijsten heen bladert enzo, als je al ziet welke automerken met apple in zee gaan voor intergratie in autos (smart, mercedes, bmx), de ipod zal altijd als eerste opvallen denk ik en zeker omdat hij vrouwvriendelijk is.

    Nee de ipod blijft de populairste voor mij!


    13 juli 2004 om 06:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!