Snelheid van het nieuws

14 juli 2004, 16:33

Twee dagen geleden konden we in de diverse weblogs lezen over “Beck’s bal” op eBay. Vanavond hoorden we het “nieuws” in het NOS-journaal van 8 uur: “Beck’s bal” staat te koop op eBay voor 30 duizend euro. Pardon? Het hoogste bod is inmiddels opgelopen tot 10 miljoen euro. Oud nieuws en nog achterhaald ook!

Waarom heb ik toch steeds vaker het gevoel dat ik het nieuws op tv en in de krant dagen geleden al heb gelezen op internet? En hoe lang zal het nog duren dat dit niet alleen geldt voor early-adaptors zoals ik maar ook voor de massa?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Darch

    Het NOS journaal is kennelijk iets zorgvuldiger dan de meeste weblogs. Iedere geregistreerde gek kan een bod op eBay doen, maar of dat bod ook serieus genomen moet worden is een tweede. Zelf heb ik rond twee uur gistermiddag (toen de bal op drie miljoen stond) ook een telefoontje naar eBay gewaagd. Het hoogste door hun gecheckte bod bedroeg op dat moment 23.000 euro. Wellicht dat het journaal ook een en ander heeft gecheckt en niet blind op de anonieme biedingen is ingegaan. Zoals het eigenlijk hoort (hoewel wel minder spannend).


    14 juli 2004 om 20:33
    media

    Okay, zit wat in 🙂


    14 juli 2004 om 20:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!