SMS onmisbaar als communicatie-middel

18 maart 2003, 12:15

Uit een landelijk telefonisch onderzoek van De Vos & Jansen Marktonderzoek blijkt dat de Short Message Service (SMS) niet meer weg te denken is uit de hedendaagse telecommunicatie van de Nederlanders.

Het begrip SMS blijkt ook volledig te zijn ingeburgerd: van de mobiele telefoonbezitters van 10 jaar en ouder (driekwart van de ondervraagden) weet maar liefst 94% wat een SMS-bericht is.

De gemiddelde Nederlander ontvangt per week meer SMS-berichten dan dat er uit eigen hand verstuurd worden. Dit verschil kan verklaard worden doordat bijna een kwart van de respondenten ongevraagd SMS-berichten krijgt van bedrijven of instanties. Met name respondenten tussen 20 en 29 jaar oud zijn de dupe: 40 % van hen krijgt gemiddeld circa 7 ongevraagde, commerci?le berichtjes per maand.

Slechts 4 procent van de ondervraagden is nu of in het verleden lid geweest van een SMS dienst. De ontevredenheid over de aangeboden service in deze groep is hoog te noemen (bijna de helft is ontevreden). Ruim de helft geeft als reden aan dat men er moeilijk vanaf komt als men eenmaal aangemeld is.

Bron:

Persbericht De Vos & Jansen Marktonderzoek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!