SMS-dienst 9292OV

4 juni 2003, 16:58

Een nieuwe dienst van 9292OV waarbij ov-reizigers per sms gewaarschuwd worden als hun bus of trein vertraagd is, voorziet in een behoefte. Op de eerste dag van de nieuwe sms-dienst waren er 300 gebruikers.

Zolang vertragingen in het openbaar vervoer nog aan de orde van de dag zijn, is de nieuwe waarschuwingsdienst van 9292OV een gat in de markt. “Op de eerste dag maakten driehonderd reizigers gebruik van de sms-dienst”, aldus Aarnout Mijling, woordvoerder van 9292OV.

Mensen kunnen de reis die ze via internet opvragen, als sms-bericht naar hun mobiele telefoon laten sturen. Op het moment dat een trein of bus een flinke vertraging oploopt, dan krijgen zij daarover opnieuw bericht. Mijling: “In het vertragingsbericht worden waar mogelijk ook alternatieven geboden.”

9292OV had al eerder een waarschuwingsdienst per sms voor mensen die elke dag een vaste route reizen. Het nieuwe systeem is gericht op ‘incidentele reizigers’, zoals 9292OV dat noemt. “Daarbij moet je denken aan mensen die naar een examen moeten of naar het strand gaan”, aldus Mijling.

Gebruikmaken van de sms-dienst kost 55 cent per keer. Naast het reisadvies op de site staat een knop om het sms’je aan te vragen.

Bron:

http://www.webwereld.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!