SMS-bericht als internationaal treinticket

6 februari 2004, 10:05

Reizigers naar Keulen/Frankfurt kunnen tot en met 31 maart uiterst snel en voordelig een treinticket kopen, als ze in bezit zijn van een mobiele telefoon en een computer met internetaansluiting. NS Internationaal heeft in samenwerking met LogicaCMG bij wijze van proef SMS-ticketing gelanceerd.

Reizigers kunnen hun treinticket – ofwel SMS-ticket ? boeken via internet en ontvangen het via een SMS-je op hun mobiele telefoon. Dat SMS-bericht geldt als het vervoersbewijs. De conducteur knipt dus geen kaartje, maar checkt het SMS-je. Bovendien gelden er in februari en maart speciale, extra voordelige tarieven ter kennismaking met deze manier van boeken. NS Internationaal speelt hiermee in op de trend van electronisch boeken, die snel oprukt in de reiswereld.

Tot ??n uur voor vertrek nog een kaartje kopen

SMS-ticketing is een uitkomst voor last-minute beslissers. Want tot ??n uur voor vertrek vanuit Amsterdam kan nog een ticket op de website www.ns.nl worden geboekt en veilig betaald met creditcard. Binnen een kwartier ontvangt de klant het SMS-ticket. Een SMS-je geldt voor ??n enkele reis, bij boeking van een retour ontvangt de klant 2 SMS-jes. De ontvangst van het SMS-ticket gratis. Bovendien kunnen groepen tot maximaal 9 personen kunnen op ??n SMS-ticket reizen.

Speciale actietarieven

Om deze makkelijke en snelle manier van boeken te stimuleren, biedt NS Internationaal speciale actietarieven voor drie bestemmingen in Duitsland met de hogesnelheidstrein ICE International.

D?sseldorf met SMS-ticket ? 19,-

Keulen met SMS-ticket ? 19,-

Frankfurt met SMS-ticket ? 39,-

Prijzen gelden voor een enkele reis vanuit Amsterdam, Utrecht of Arnhem. Opstappen kan 7 keer per dag.

Actie- en reisperiode: 2 februari t/m 31 maart 2004, zolang de voorraad strekt.

Als deze pilot succesvol blijkt te zijn, dan zal deze op korte termijn een vervolg krijgen.

Tickets via SMS: LogicaCMG voorziet snelle groei

Bij de nieuwe service SMS Ticketing van NS Internationaal wordt gebruik gemaakt van het door LogicaCMG ontwikkelde Mobile Ticketing systeem. Daarmee kunnen tickets worden ontvangen op de mobiele telefoon. Niet alleen voor het openbaar vervoer, maar bijvoorbeeld ook toegangsbewijzen voor theater, museum of pretpark. De Efteling en vervoersorganisatie NoordNed hebben er reeds goede ervaringen mee. Daarnaast zijn nog andere toepassingen mogelijk zoals het ontvangen van waardecheques of kortingsbonnen. Naarmate de consument steeds meer vertrouwd raakt met electronisch boeken en de vele mogelijkheden van mobieltjes, zou Mobile Ticketing wel eens snel kunnen uitgroeien tot een zeer populaire manier om tickets te bestellen.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!