Skype een drankje of een vliegtuigmaatschappij?

22 maart 2005, 06:43

Dat is wat klanten denken bij het horen van de naam Skype. Dit blijkt uit een onderzoek van Brandchannel. De naamsbekendheid is sowieso laag blijkt uit het rapport.

Hier staat meer over het onderzoek en daar is ook het rapport te downloaden.

Hans Mestrum
nieuwe media specialist/blogger bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Categorie
Tags

3 Reacties

    Gert

    Dat verbaast me niet zo, eigenlijk. De drempel is vrij hoog (wie heeft er een microfoon thuis liggen). Meer kans maakt Voice over DSL, mijns inziens.


    22 maart 2005 om 09:14
    Joost

    Ook de link bekeken en ben verbaasd… Skype had 3 maanden geleden 30 mln downloads. De teller staat nu op 90 mln.. Dus zo onbekend zijn ze nou ook weer niet en ik geloof echt in een skype-hype.


    22 maart 2005 om 09:48
    Anne

    Dit soort dingen zijn altijd erg leuk om te lezen!

    Waar ik (ook) nieuwsgierig naar ben: wat de cijfers zouden zijn wanneer ’t onderzoek nu uitgevoerd zou worden. Brandchannel-onderzoek dateert uit november en ik geloof echt dat Skype vooral de afgelopen twee, drie maanden een grote vlucht genomen heeft.


    22 maart 2005 om 19:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!