Single page checkout zorgt voor enorme toename verkopen

19 februari 2005, 19:23

Twee online shops uit de VS hebben afgelopen maanden ge-experimenteerd met een Rich Internet Application die er voor zorgt dat de afwikkeling van het shopping proces op 1 pagina plaatsvindt. Wat blijkt: dit leidt tot 50% afname van het aantal afhakers. Aangezien meer dan de helft van de shoppers die een artikel in het winkelwagentje doen, de bestelling niet afmaakt, is dit een enorme toename van de conversieratio.

De beide shops, TJMaxx.com en HomeGoods hebben deze nieuwe shoppingcard allebei getest te opzichte van de traditionele, uit meerdere pagina’s bestaande shoppingcard. Momenteel is de applicatie bij TJMaxx.com te zien.

Bron: E-commerce Times

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bernice

    Fixed, thanx


    20 februari 2005 om 10:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!