Shirtreclame bij Barça niet langer een taboe

31 oktober 2004, 20:28

Shirtreclame bij Barça niet langer een taboeHet maagdelijke Barça-shirt, blaugrana en reclamevrij, is binnenkort niet meer. Na wekenlange onder-handelingen ratelde deze week de clubfax met een indrukwekkende aanbieding: 15 miljoen euro per jaar, drie seizoenen lang, als FC Barcelona voortaan met Betandwin.com op de borst zijn wedstrijden speelt.

Barcelona had nooit eerder een shirtsponsor. De club sloeg uit principi?le overwegingen al meerdere malen aantrekkelijke aanbiedingen af. Het bod van 15 miljoen is overigens, ook in internationaal opzicht, hoog. In Europa krijgt alleen Bayern M?nchen een hoger bedrag van zijn shirtsponsor. Bayern ontvangt van T-Mobile 17 miljoen euro per jaar.

Bron: Volkskrant

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    EJ

    De waarde van een club als Barça, die toch al een exceptie is in europa en vooral in Spanje, heeft heel veel te maken met het ontkennen van de regels. Denk aan Franco. Barça is een bolwerk van Catalaanse trots en onafhankelijkheid, en overal in Europa wordt deze club juist daarom gerespecteerd. Ik denk dan ook dat die waarden dik worden betaald in andere marketingvormen, en dat juist het maagdelijke shirt een kernwaarde is waarvoor men graag iets meer betaalt voor die andere vormen.

    Maar wel met behoud van onafhankelijkheid.

    Een onafhankelijk shirt weliswaar, maar toch.


    31 oktober 2004 om 21:34
    niels

    Real Madrid is een paar jaar geleden al overstag gegaan en hebben hun koninklijk wit laten bedrukken door de sponsor.

    En kijk ze nu eens.

    Ze winnen niets meer!


    1 november 2004 om 15:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!