Sex als reclame-instrument

11 april 2003, 11:36

Tequila: Helping Women Lower Their Standards For Years

Het zal niemand zijn ontgaan dat we de laatste jaren steeds meer sex zien in reclame. Niet alleen Tequila heeft haar advertenties aangepast aan de huidige “normen en waarden”, maar ook merken zoals Coca Cola, Miller, Van Gils, Sisley (Benetton), Gamma, Mexx, Budweiser, Magnum (Ola) en vele anderen schuwen sex niet als reclame-instrument. Mediafact ging op zoek naar voorbeelden.

Om te bekijken:

  • ZORRA (Zien, Opsporen en Reageren op Rolpatronen in Advertenties) is een Belgisch platform dat een verzameling van reclame-beeldmateriaal en publieke reacties online heeft staan.

  • De spraakmakende reclames van Sisley (Benetton) die zijn gebruikt in de periode 1999-2003.

  • Ook Miller heeft haar campagnes online staan (wel even leeftijd invoeren voordat je verder kunt).

  • De beeldbank van BBC De Media en Reclamebank bevat tal van voorbeelden uit de Nederlandse markt (met name buitenreclame).

  • Voor leden van AdForum staan de videoclips online van het Lisbon Erotic Advertising Festival (LEAF). Een overzicht van de winnaars van LEAF.

  • Eerder verschenen op Mediafact:

    Group Sex Game Ad Miller Beer

    Als mannen een bierreclame zouden bedenken

Om te lezen:

To be continued…

(suggesties voor links zijn uiteraard van hart welkom!)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!