SES New York: Alternatieven voor Google?

25 maart 2009, 15:06

Search Engine Strategies New YorkTijdens de eerste congresdag van de SES in New York stond de sessie: “Beyond Googling: Where Will Your Customers Be Searching in Five Years?” op het programma. Waar zal je klant over 5 jaar zoeken was de stelling tijdens deze sessie. Google heeft nu een enorm marktaandeel dus waar gaan ze in de toekomst meer geld mee verdienen?

Anne Kennedy, Managing Partner & Founder, Beyond Link, denkt dat Search zal gaan afnemen en dat video steeds meer gebruikt gaat worden. We kijken steeds vaker via de laptop on demand. Ze gaf als voorbeeld dat tijdens een voetbal wedstrijd de producten van Nike gebroadcast kunnen worden. De producten zijn dan met een klik te bewonderen op de website en kunnen vervolgens worden afgerekend.

Pauline Ores, Senior Marketing Manager, Social media Engagement van IBM Corporation geeft aan dat Google steeds betere resultaten zal laten zien door semantic search. Er wordt steeds beter gekeken naar het gedrag van zoekers online waardoor er meer informatie beschikbaar wordt voor het gewenste resultaat. Ook gaf ze aan dat het straks mogelijk is om verschillende online agenda’s met elkaar te combineren en op basis van deze gegevens een gericht aanbod gevonden kan worden voor bijvoorbeeld een beschikbare reis.

De discussie werd aangewakkerd door Frank Watson, CEO Kangamurra Media. Hij was altijd een groot fan van Google. Nu de mogelijkheden van Twitter steeds beter worden denkt hij dat Twitter een alternatief biedt. Je krijgt nu niet antwoord van een machine maar van vrienden en personen met wie je “ge-connect” bent. Twitter is fun, social, ego strelend en kennis deling. De mens is sociaal en wil delen en meningen van anderen. Daarom ziet Frank Twitter als een goed alternatief voor Google. Vanwege het grote marktaandeel van Google en de minder grote alternatieven gaf hij aan dat wij eindelijk uit de gevangenis van Google kunnen komen. Het publiek was erg enthousiast.

Vraag uit de zaal kwam de vraag:

Hoe en via welk programma kunnen we onze merknaam het beste volgen via Twitter? Frank gaf aan: Zet die vraag op twitter en je hebt binnen enkele seconden meerdere goede antwoorden terug.

Deze post is geschreven door collega’s Klaas Galema en Daan Kok

Siegfried Jongsma
SEO & Social Media Specialist bij Digital Hipsters

Van 2006 tot 2015 ben ik een SEO consultant geweest. Eerst bij Traffic4u en daarna bij Headline Interactie. De afgelopen 2 jaar was ik Social Media Consultant bij StormMC. Begin 2015 heb ik Digital Hipsters opgericht. Een bureau met een sterke focus op mijn twee grote online liefdes: SEO en Social Media Marketing. In mijn vrije tijd schrijf ik graag over mijn favoriete stad New York op https://www.madaboutnewyork.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!