RSS – uitdaging of bedreiging voor direct marketeers en uitgevers?

8 maart 2005, 23:08

Paneldiscussie tijdens DDMA iLounge met Sander van der Blonk, Marco Derksen, Anton van Elburg en Christiaan Alberdingk Thijm (foto: Jelmer Voogel)

Gistermiddag ging de DDMA iLounge sessie over RSS waarbij vanuit verschillende invalshoeken werd gekeken naar de stelling of RSS een uitdaging of bedreiging is voor direct marketeers en uitgevers. Hans Meijer (DialogAMI) heeft inmiddels een verslag van de sessie op zijn weblog geplaatst.

Geinteresseerden kunnen mijn presentatie hier (na registratie) downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

16 Reacties

    loket

    jullie hadden er echt zin in hè?


    9 maart 2005 om 09:00
    media

    Was een moeilijke vraag vanuit het publiek waar we even goed over moesten nadenken 😉

    Was een goede sessie en een levendige discussie (al doet de foto inderdaad anders vermoeden).


    9 maart 2005 om 10:22
    Tjeerd

    JA, jullie zien er niet bepaald uit als the world’s happiest campers. Hoe was 212 gisteren? Moest helaas verstek laten gaan.


    9 maart 2005 om 10:46
    Hans

    @Luberto,

    Leuk dat je dit nog een keer aanhaalt, was inderdaad een goed interview :-). Zowel bij Marketingfacts als DialogAmigo is dit interview ook te vinden.


    9 maart 2005 om 10:50
    media

    Heb je het beeld van “de denker” wel eens goed bekeken? 😉

    Aan 212 heb je vooral de borrel gemist; de presentatie viel (mij) tegen. Jammer, ik ken het verhaal van Punselie en dat is normaal gesproken absoluut de moeite waard. Erg hoge opkomst; schat het aantal deelnemers op 90.


    9 maart 2005 om 10:52
    Tjeerd

    De denker van Rodin bedoel je. Ja, daar was ik al bang voor: de borrel. Hoe laat was je thuis?


    9 maart 2005 om 11:27
    marten

    In de presentatie staat dat voor succes de naam RSS (te technisch) moet veranderen, waar ik het niet mee eens ben. Een goed alternatief heb ik nog niet gezien. Bovendien zijn GSM, SMS, VHS en DVD toch ook afkortingen die bij het publiek ingeburgerd zijn geraakt?


    9 maart 2005 om 18:15
    CF

    Eens met Marten. De naam RSS is prima.

    Misschien is de huidige soberheid van RSS voor sommigen

    een rem bij de adoptie.


    10 maart 2005 om 19:00
    loket

    soberheid?


    10 maart 2005 om 19:42
    CF

    Tja. Ik zie niet veel voorbeelden van de ruime mogelijkheden van gepersonificeerd rss aanbod in een branded omgeving bijvoorbeeld


    10 maart 2005 om 20:21
    media

    Verklaar je nader want ik zie toch echt goede voorbeelden van gepersonificeerd aanbod in branded omgevingen. Denk aan Newsburst, Newsgator en MyYahoo. Tel daar bij op de diverse uitgevers die via dit soort partijen een branded omgeving aanbieden.


    10 maart 2005 om 20:27
    loket

    jawel, maar RSS (mooie term hoor!) is nog maar in het begin van een enorm groeipotentieel. wij (incrowd) weten wel hoe het moet en waar het naar toe zou moeten gaan, maar het gaat toch om de massa. vanuit dat perspectief kan ik RSS nu geen soberheid toedichten. integendeel, er gaat straks een wereld open voor het brede publiek.


    10 maart 2005 om 20:27
    EJ

    @Marco de voorbeelden die je noemt spreken niet tot veler verbeelding vrees ik.

    Waar is de eerste touroperator die mij in een door mij ontworpen interface met contentelementen (lees: marketinggedgets) van die de touroperator, geirchte aanbiedingfeeds aanbiedt?


    10 maart 2005 om 22:25
    media

    Dit soort gepersonificeerde feeds zijn er (zelfs in Nederland; KLM).


    11 maart 2005 om 06:17
    Hans

    @ej, je hebt gelijk dat ze op 1 hand te tellen zijn. Maar ze zijn er wel bijv. bij veilingbod.nl (wel registreren en dan je zoek opdracht samenstellen, genereert een voor jouw persoonlijke RSS feed). Er lopen inderdaad nu 2 serieuze kandidaten die snel met personalized RSS gaan komen nl. inderdaad KLM en de NS. Volgens mij is Rhinofly ook bezig hiermee bij

    werkenbijhetrijk.nl


    11 maart 2005 om 08:21
    CF

    @Marco: er zijn ook mobieltjes met digitale TV. Zoals je kunt teruglezen betrof het de ‘inburgering’ (zie Marten) of adoptie van RSS. En dat heeft weer alles te maken met de ongetwijfeld interessante plannen van Rhinofly, KLM en de NS. Ik ben benieuwd!


    11 maart 2005 om 11:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!