Roos van Tongerloo (student): “Je loopt vervelend voor met een master nieuwe media op zak”

Roos van Tongerloo (student): “Je loopt vervelend voor met een master nieuwe media op zak”

Roos van Tongerloo is een van de jongelingen die nog een carrière aandurft in de media. Een fervent blogger met haar naam in de student-talentlijst HOT100. Binnenkort gaat ze stage lopen bij De Telegraaf. “Ik kan de bullenbakken daar aan.”

Van Tongerloo studeerde nieuwe media en televisie aan de UvA en volgt nu een postdoc journalistiek in Rotterdam. “Je loopt vervelend voor met een master nieuwe media op zak”, zegt ze. “Die nieuwe ontdekking heb ik jaren geleden al gezien, maar als ik dat zeg, ben ik arrogant.”

Ze kan echter vooral uitleggen wat de trends niet zijn. “Sharen en 2.0 zijn achterhaald”, beweert Van Tongerloo. “Steeds meer mensen laten Facebook achter zich.” Daarom kijkt Van Tongerloo liever naar meisjes van vijftien. “Ik let veel op wat mijn jongere zusje doet. Zij gebruikt bijvoorbeeld Snapchat.”

Creatief

Met een moeder als filmmaker en een vader die in een band speelt, komt Van Tongerloo uit een creatief nest. “Mijn ouders zijn enorme charmeurs. Je ‘likeability’ kan je enorm ver brengen in het leven.” Een leven zonder internet kan ze zich niet voorstellen.


Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Hoewel ik getriggerd raakte door de arrogantie in de titel, heb ik het filmpje na anderhalve minuut uitgezet. Minder van dit op marketingfacts aub.

    geplaatst op
  • @Bart: minder van wat precies? Minder vrouwen die wat te melden hebben? Minder jongeren die weten wat ze willen? Minder dames met een sjaal in hun haar? Minder meisjes met harde humor? Help me!

    geplaatst op
  • Uiteraard is alles weer seksisme. Nee, ik vond het inleidende gedeelte van het interview al dermate zwak dat ik het heb uitgezet. Dat had vooral te maken met de interviewer en de kwaliteit van zijn vragen. Minder met de interviewee. (Al is arrogantie altijd een mening van anderen. Zelf ontkennen dat je arrogant bent is dus per definitie zinloos.)

    Daarbij zijn zinnen als "een van de weinige jongeren die het aandurft in de media" grote onzin. Er zijn zelfs veel te veel jongeren die het aandurven, helaas zit 70% van de afgestudeerden werkloos thuis... Maar dan heb ik het vooral over HBO Journalistiek.

    geplaatst op
  • Gelukkig, 't lag aan mij en niet aan Roos.
    Excuus, Bart!
    Hopelijk waardeer je de volgende bijdrages van #7dtv beter.

    geplaatst op
  • Hoi Bart,

    OK, het ligt aan Ronnie en de kwaliteit van z'n vragen. Wat daar dan precies mis mee is, is me nog onduidelijk. Ik heb daarom even Ronnies inbreng in de eerste anderhalve minuut (tot het moment dat je afhaakte dus) teruggeluisterd en hieronder weergegeven (niet letterlijk i.v.m. leesbaarheid):

    - [Inleiding + welkom]
    - Leg uit wat je doet. Je schrijft op Twitter dat je pitbull spelen bij de Telegraaf, wat is dat? [het concept van het programma Timeline is iemand leren kennen aan de hand van diens Twitter-timeline, dus is een logische vraag]
    - Hoezo mede door jouw grote mond? [doorvraag 1]
    - Wie zijn dan bullebakken? [doorvraag 2]
    - Wat moet je precies gaan doen? [doorvraag 3]
    - Zijn scoops echt jouw ding? [doorvraag 4]

    Wat mij opvalt: Ronnie luistert naar z'n gast; je moet de interviewers de kost geven die dat niet doen. En het is slim om dit soort (door)vragen aan het begin van het interview te stellen omdat Ronnie hiermee a) Roos het gesprek in trekt en op haar gemak stelt en b) de kijkers kennis laat maken met Roos.

    Ja, m'n eerdere vraag met seksistische vragen was suggestief en flauw; excuses daarvoor. Maar ik begrijp oprecht niet wat Ronnie of wij van Marketingfacts hier nou verkeerd doen. En neem je kritiek graag serieus, maar moet daarvoor wel begrijpen wat je bedoelt.

    geplaatst op
  • Roos heeft gewoon groot gelijk. Marketeers van boven de 25 zijn dinosaurussen.

    geplaatst op
  • Wel leuk stuk, men moet zich alleen niet vergissen dat zaken die minder hip zijn wel enorm belangrijk kunnen zijn. Gaat meer om executie dan of iets wel of niet hip of nieuw is.

    Die studie heeft eigenlijk ook een rare naam.. Nieuwe media.. Lekker op de marketing afdeling met de 'innovatieve merken' campagnes om selfies of drones heenbouwen.

    Beetje achter zogenaamde trends aanhobbelen =)

    Just my 2 cents,

    geplaatst op
  • Ps als ik reactie plaats en als ik inlog stopt de video, redelijk irritant =)

    geplaatst op
  • @Jochem: we gaan de website zo herbouwen dat er voor die acties geen page refresh nodig is, dan kun je verder blijven kijken! :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.