Ringtones en logo’s leveren 750 miljoen op

22 oktober 2003, 04:56

Europese consumenten zullen dit jaar voor in totaal 750 miljoen euro aan ringtones, logo’s, screensavers en spelletjes op hun mobiel downloaden. Dit voorspelt Gartner dat een onderzoek uitvoerde in opdracht van Nokia.

Het geraamde bedrag van 750 miljoen euro omvat slechts een deel van alle mobiele downloads. Bijna evenveel downloads zijn gratis.

Gebruikers betalen het meeste voor het downloaden van ringtones, logo’s en screensavers (ook wel afgekort als rtls) en spelletjes. De grootste liefhebbers hiervan zijn tussen de 15 en 25 jaar oud, aldus de onderzoekers. E?n op de vijf bezitters van een mobiele telefoon downloadt wel eens iets. En een op de dertig gebruikers haalt wel eens iets anders binnen dan de rtls en de spelletjes.

James Lowe van Handango, een bedrijf dat mobiele diensten en producten aanbiedt, vindt de getallen van Gartner aan de hoge kant. “Vergeleken met wat ik op de markt zie, lijken de schattingen van 750 miljoen euro hoog.”

(Bron: Webwereld)

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!