Rhinofly werkt aan rss-lezer voor bedrijfstoepassingen

19 maart 2004, 06:31

De rss-reader van Rhinofly is niet bedoeld voor consumenten maar juist voor het bedrijfsleven. Waarmee de rss-lezer zich volgens de makers onderscheidt van alle andere rss-lezers, is dat er in de ‘Rhino-reader’ een aantal vaste kanalen zijn opgenomen die niet te verwijderen zijn. ‘Die kanalen kunnen bedrijven bijvoorbeeld gaan gebruiken om te communiceren met hun werknemers,’ aldus Frank Meeuwsen van Rhinofly tegen Emerce.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    mangold

    Ik blijf me verbazen over het gemak waarmee foute oplossingen de wereld in worden gebracht.

    Probleem: Je werknemers lezen jouw bedrijfsnieuws niet.

    Foute oplossing: Duw ze ’t nieuws met geweld door hun strot.

    Goede oplossing: Maak je bedrijfsnieuws zó interessant dat je werknemers het wèl – en zelfs heel gráág – willen lezen.


    19 maart 2004 om 06:55
    media

    Ben het niet helemaal met je eens Carl. Uiteraard moet je als bedrijf komen met interessant nieuws dat men ook wil lezen. Maar daarnaast kun je best van dit soort oplossingen gebruik maken om het onder de aandacht te brengen.


    19 maart 2004 om 07:14
    Rob Venstra

    Marco,

    Leuk dat je ons even vermeld. Ik ben het eens met Carl dat je bedrijfsnieuws niet ‘door de strot’ moet duwen. Dat is wat ik telkens weer ervaar met een RSS pingeltje. Komt meestal ongelegen, net als ongewenste e-mail. De productiviteit van mensen wordt al zoveel verstoord dat men nauwelijks een langere periode bezig kan zijn met de daadwerkelijke functie.

    Daarom is de ludieke wijze van het onder de aandacht brengen van nieuws, of dit nu nieuwe resultaten zijn of het kantine-menu, via de pauze van de PC’s (gebruikmakend van de screensaverfuncties) een milde aangename vorm van nieuwsvoorziening die je zo wegklikt, of uitnodigt om meer te weten te komen (via de ingebouwde browserfunctie).

    Uit ervaring weet ik dat met name telewerkers het gevoel missen van betrokkenheid en motivatie voor het bedrijf. Daarom is aandacht voor de interne communicatie zo belangrijk.

    e-mail overload en spam neemt alleen maar toe, waardoor de nieuwsbrief niet of te laat wordt gelezen en Intranet bezoek vereist handelingen en tijd.

    Met vriendelijke groet,

    Rob Venstra

    eCom-On


    14 april 2004 om 09:15
    Edwin Duys

    Netpresenter (jawel een Nederlands bedrijf) is al jaren succesvol actief in deze markt met een simpele oplossing voor interne communicatie. Heb ze 5 jaar geleden, toen ik nog bij Fortis werkzaam was, al eens uitgebreid gesproken. Ze maken gebruik van diverse media als televisie, intranet en bijvoorbeeld de screensaver. De televisie is een medium wat gedurende de pauzes op drukbezochte plekken vaak wordt geraadpleegd. Ook hier gaat het om een afgewogen inzet van beschikbare media in relatie tot push en pull.


    14 april 2004 om 18:37
    Evert Jan

    Frank Hoen (Netpresenter) zal ook niet zo snel failliet gaan. Hij heeft z’n commerciële model wel erg risicoloos (voor hem) gemaakt. Niettemin een absoluut vindingrijk intranet tool. Ik was ook onder de indruk. Push (opt-in) is een superwapen voor interne communicatie. Zéker wanneer de werknemer zélf invloed heeft op frekwentie, tijdstip en lading van berichtgeving, zoals met Netpresenter. Niet door de strot duwen kortom.

    Wél veel aandacht voor de redactionele kwaliteit. En daar zijn communicatiemensen voor.


    15 april 2004 om 16:57
    Frank Hoen

    There is more than meets the eye to Netpresenter Rob.

    Netpresenter is ’n zeer compacte 350Kb intelligente client, die nauwelijks bandbreedte en CPU load gebruikt en op iedere 32 bits Windows PC werkt. IE of andere browsers hoeven dus niet aanwezig te zijn. Beheer vanaf afstand is eenvoudig mogelijk.

    Die betrouwbaarheid is van het allergrootste belang en daar hebben we zeer veel ontwikkelingstijd in gestoken.

    Het resultaat is dan ook dat we de enige oplossing zijn die multinationals zoals Nokia durven toe te laten op hun netwerk (van vaak vele tienduizenden PCs), waar bandbreedte en stabiliteit cruciaal zijn.

    Daarnaast hebben we diverse andere oplossingen zoals Emergency Alert Server (emergency broadcasts), Message Server (content mangement), HTML2Netpresenter (laten zien HTML pagina’s op Netpresenter, zonder je netwerk bandbreedte om zeep te helpen).

    Netpresenter kun je al krijgen vanaf Euro 2500 voor 25 clients, dus ook geen probleem voor MKB.

    En wat betreft Eposter … (ja hebben we naar gekeken), dat betreft ’n niet al te fraai geprogrammeerde IE gebaseerde screensaver oplossing, die niet geschikt is voor corporate gebruik.

    Als je puur dat zoekt, kun je beter je geld besparen en gewoon via Google ’n HTML freeware screensaver installeren, is waarschijnlijk nog stabieler en in ieder geval goedkoper.


    20 april 2004 om 09:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!