Respons direct mail kan hoger

9 oktober 2003, 16:30

Het non-respons onderzoek, dat dit voorjaar op initiatief van TPG Post, Morph Research en Target is uitgevoerd, heeft aangetoond dat er meer resultaat uit direct mail kan worden behaald.

Van alle non-respons op de onderzochte direct mail campagnes was 35 procent be?nvloedbaar. Het onderzoek richtte zich op direct mail campagnes van Robeco, Neckermann, Het Nederlandse Rode Kruis, de Nederlandse Hartstichting en de Stichting Vluchteling. Ontvangers van een mailing werden ondervraagd naar de redenen waarom men niet gerespondeerd had. Door relaties te leggen tussen de verschillende afbreukmomenten ontstond een beeld van de mate van be?nvloedbaarheid van de non-respons. De uitkomst van het onderzoek bevestigde het belang van de responsfactoren als het aanbod, het tijdstip, de doelgroep en de creatie van de mailing. Vaak is er een relatie tussen twee of meer factoren. Het juiste tijdstip, bijvoorbeeld, kan seizoensgebonden zijn, maar ook individueel verschillen.

Bron:

http://www.adfodirect.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!