ReclameReview: Volkswagen

ReclameReview: Volkswagen

Luxe went snel. Daar kun je heel wat grappige voorbeelden bij bedenken. In de nieuwe commercials van Volkswagen zien we een gezin dat al helemaal verwend is geraakt door de vele opties die op/aan/in hun auto zitten. Dat levert soms verrassende situaties op buiten de auto.

 

Credits

Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Bert Marissen, Alexis Jabbour, Kalle Haasum, Wayne Ching
Account Manager: Emily Kroes
RTV Producer: Marleen Reen
Productie Maatschappij: Czar
Regie: Bart Timmer
Producer: Willem Bos
DOP: Martijn van Broekhuizen
Offline: Teun Rietveld
Grading: Glassworks
Audionabewerking: Feike | Soundcircus
Casting: John Doornik
Muziek: Sizzer
Verantwoordelijk bij klant: Jasper van der Bijl, Leony Hogenes

De doelstelling

Communiceren dat Volkswagenrijders altijd topkwaliteit verwachten.

De uitwerking

Vind je de familie die de hoofdrol speelt in deze commercials veeleisend? Dat komt doordat zij al jaren in een Volkswagen rijden. Dan raak je vanzelf gewend aan de kwaliteit daarvan en verwacht je dit ook bij andere aankopen. Of dat nou een kinderwagen is of een hamsterrad.

Het oordeel

Eerste reactie: grappig! Daarmee zorgt Volkswagen al voor een goede binnenkomer. De absurdheid van het verwachtingspatroon dat elk familielid heeft, zorgt voor de humoristische noot. Uiteraard heeft Volkswagen een reputatie hoog te houden, na commercials met de imiterende hond en het oude vrouwtje. Dat lukt met deze nieuwe commercials prima.

Maar er zit ook daadwerkelijk een boodschap in deze commercials. Een boodschap die zich heel erg richt op de producteigenschappen van Volkswagen en voor de verandering eens niet op imago/feelgood/slice-of-life. Zodat je als potentiële autokoper echt weet wat je koopt, in plaats van 'een gevoel van vrijheid' of iets anders vaags.

Ik vraag me als kijker alleen af of deze producteigenschappen uniek zijn voor Volkswagen. Dat kan ik me namelijk niet voorstellen. Andere automerken hebben ook dit soort technologische hoogstandjes ingebouwd. Volkswagen is alleen zo slim om er nu mee te adverteren op een grappige manier. Zou de concurrentie dat nu ook gaan doen?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.