ReclameReview: The Wolf (HP)

ReclameReview: The Wolf (HP)

Niemand minder dan Christian Slater maakt nietsvermoedende zakelijke kijkers attent op de gevaren die zij lopen op het gebied van cybersecurity in deze films van HP.

Deel 1:

Deel 2:

Credits

Creatie: HP Studios

De doelstelling

Meer producten met HP Secure verkopen door meer bewustwording.

De uitwerking

De Wolf toont waargebeurde hacking-scenario’s en houdt dit seizoen de healthcare-industrie in zijn greep. In deze industrie is het aantal cyberinbreuken met meer dan 23 procent gestegen. Met de verfilming van de risico’s legt HP de zwakke plekken in cyberbeveiliging bloot en zet het gebruikers aan hun cybergewoontes te verbeteren. Daniel Soei, security-specialist bij HP Nederland, heeft bijgedragen aan de film en wereldwijde campagne door de trends en ontwikkelingen op cybersecurity-vlak in kaart te brengen.

Het oordeel

In de drukte van het contentmarketingtijdperk moet je indruk maken als je wilt opvallen. Dat heeft HP in ieder geval heel goed begrepen door deze korte films te produceren. Of je Christian Slater nu wel of niet leuk vindt, zijn naam alleen al doet je overwegen om de films te kijken. En zodra je eenmaal kijkt, wil je het verhaal blijven volgen, want de films zitten goed in elkaar.

Sommige waarschuwingen werken gewoon niet als je ze heel vriendelijk brengt. Daarom probeert HP het nu maar op een andere manier: dit is wat er kan gebeuren als je printers en computers niet goed beveiligd zijn. Met deze horrorscenario's appelleert HP duidelijk aan het systeem van risicovermijding dat elk mens in zich heeft. Deze angstwekkende situatie wil je koste wat het kost voorkomen binnen jouw bedrijf of ziekenhuis, toch?

Het zijn gewoon twee spannende minifilms, dat hebben ze heel knap gerealiseerd. Als kijker word je meegenomen in het verhaal en je leert ook nog iets, namelijk hoe cybersecurity niet moet. Dat er aan het eind nog een reclameboodschap volgt van HP, neem je graag voor lief. Heel goed gedaan dus.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.