ReclameReview: SiSi (Churandy Martina)

ReclameReview: SiSi (Churandy Martina)

De meest positieve topatleet van ons land speelt de hoofdrol in deze commercial waarin de SiSi Rider een comeback maakt.

Credits

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Creatie: Bart Oostindie, Antoine Houtsma
Client Services Director: Jolies van Rijn
Strategie: Jeroen van Eck
Productie: Merel Groenenboom
Productiemaatschappij: Signum
Executive Producer: Sander Heeroma
Regie: Keith English
D.O.P.: Nanko Goething
Editor: Gert Willem Visser
Muziek: Massive Music
Geluid: Ambassadors
Postproductie: Ambassadors
Verantwoordelijk bij SiSi: Susan Houben, Jasper Spaargaren, Nalini Bhagwandin, Muriël Boelen, Tina Dijkshoorn.

De doelstelling

SiSi herpositioneren als de relaxte, zomerse frisdrank, ook zonder bubbels.

De uitwerking

Zo zomers als het weer op Curaçao en zo relaxt als Churandy Martina: dat is SiSi. Nu het logo van het frisdrankmerk weer gebaseerd is op het oude design, wordt ook de oude campagne 'SiSi Rider' opnieuw van stal gehaald. Inclusief de slogan 'Take it easy, take a SiSi.'

Het oordeel

In de jaren negentig hadden we een stoere SiSi Rider die ons op tv in relaxte commercials duidelijk maakte hoe mooi het leven kon zijn als je SiSi dronk. Eigenlijk was dat niet heel veel anders dan bijvoorbeeld de aanpak van Coca Cola, Pepsi of 7-Up destijds. Dus waarom zou je de SiSi Rider dan een comeback laten maken? Nou, ik kan wel wat redenen bedenken daarvoor...

Ten eerste hoef je nu geen nieuw concept te introduceren. De meeste volwassenen zullen zich de SiSi Rider en de slogan 'Take it easy, take a SiSi' nog wel herinneren. En die volwassenen zijn nu juist de doelgroep van het frisdrankmerk.

Ten tweede val je hiermee op tussen alle andere frisdrankcommercials, waarbij actief zijn vaak een hoofdrol speelt. Ook zeker wel plezier en zomerse taferelen, maar niet zo overduidelijk als op een tropisch eiland, zoals bij SiSi.

Ten derde is Churandy Martina een goed gekozen BN'er voor deze remake. Je vergeeft hem zijn acteerwerk, want hij is nu eenmaal geen acteur. Maar je proeft wel overal zijn enthousiasme en positiviteit in deze commercial. Dat past perfect.

Deze drie redenen vormen mijn positieve mening over deze retro-commercial in een nieuw jasje. Ondanks de flauwe grappen, de stereotypen en het slechte acteerwerk. Omdat het qua branding helemaal klopt.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.