ReclameReview: Shell/VVN

ReclameReview: Shell/VVN
, Hardcopy
@davidbrinks

Een verstrooide agent die in een rap kinderen moet voorlichten over hoe ze zich in het verkeer moeten gedragen? Ik hield mijn hart vast toen ik de ingrediënten van de nieuwe campagne 'Wij gaan weer naar school' van Shell en Veilig Verkeer Nederland vernam.

Credits

Bureau: BrandBase
Concept: Marvin Pupping, Jesse Post
Productie: Christina de Wijn
Account: Claudia Nipius
Regisseur: Nick Harmsen, Daan Dagevos
Producers: Daan Dagevos, Tamara Kalf
Muziek & Teksten: Studio De Keuken, Dangerous Kitchen Music (Geert van Gaalen)
Verantwoordelijk bij de klant: Klaas Engelsma, Bianca Stip

De doelstelling

Kinderen spelenderwijs de verkeersregels leren.

De uitwerking

Agent Joss van het door Shell en VVN opgezette Verkeersplein speelt de hoofdrol in deze nieuwe videoclip. Hij krijgt daarbij hulp van swingende scholieren en rapper Monsif. Samen vertellen ze op een catchy manier over de verkeersregels.

Het oordeel

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik vind hem niet slecht, ook al had ik verwacht dat ik hem vreselijk zou vinden. Maar er zijn zeker dingen waarvan ik vind dat ze beter hadden gekund.

Het nummer klinkt echt goed en dat is een heel belangrijk pluspunt. Zo'n catchy deuntje blijft hangen en daarmee is de kans dat de boodschap opgepikt wordt meteen een stuk groter.

Dan die agent Joss, die blijkbaar een typetje is van het Verkeersplein van Shell en VVN. Ik snap het idee dat de kinderen hem verbeteren als het om verkeersregels gaat, want dat betekent dat ze het allemaal best weten, maar het komt zo knullig over. Net als zijn rap- en dansskills.

Verder verstond ik niet alle tekst meteen de eerste keer, maar mijn oren zijn misschien niet jeugdig genoeg meer...

De call-to-action naar Verkeersplein, waar kinderen vervolgens weer een quiz kunnen spelen (na een doorklik) is duidelijk genoeg, al zijn de drie afzenders misschien wat veel van het goede. Maar ja, wie betaalt bepaalt.

Ik zal mijn zoontjes eens vragen wat zij van de commercial vinden.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Beste David,

    Ik snap de knullige dans moves van deze aardige agent wel, Op deze manier zijn kinderen slimmer dan de agent en ze zijn heel cool (omdat ze heel goed dansen kunnen), optel som = coole kinderen weten meer over de verkeersregels.

    Met vriendelijke groet,

    Bram Kant

    geplaatst op
  • Uhm in toevoeging op de vorige reactie:

    Veel van het verkeer afweten is cool!

    Dat moeten kinderen denken na het zien van dit filmpje.

    Groet,

    geplaatst op
  • Ja, dat klinkt als een logische optelsom, Bram.

    Overigens vonden mijn zoontjes de commercial 'wel leuk', maar dat was alles. Ze zeiden verder niets over de agent of het nummer. :)

    geplaatst op
  • Ik snap de optelsom hierboven. Denk dat het ook erg aanspreekt bij de doelgroep die vaak het gevoel heeft dat ze niet worden begrepen door ouderen. Een hip voorbeeld dat ze hopelijk willen volgen.
    Is het echter niet zo dat op deze manier kinderen verkeerd gedrag wordt aangeleerd? Ik hoor regelmatig de klacht dat er geen gezag meer is voor de politie, werk je dat op deze manier niet in de hand?

    geplaatst op
  • Ik snap wat jij zegt Joris maar ik denk het niet. De figuur hier (vriendelijke politie man) is geen synoniem lijkt voor slechte politiemensen. Het is meer een vriendelijke agent uit het dorp die een foutje maakt, net als de pieten van sinterklaas altijd foutjes maken, en deze worden door de kinderen ook niet als negatief of onkundig gezien. Daarbij nemen de rappers het in het laatste minuutje nog even flink op voor die vriendelijke agent uit het dorp. Ik denk zelf dat het gezag toeneemt omdat hij zo ongelooflijk baas is dat hij alle regels kent ( en die leuke woordspellingen met boss )

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.