ReclameReview: Reaal zzp-check

ReclameReview: Reaal zzp-check

In de campagne die draait om 'je écht vrij voelen' richt Reaal zich nu op zzp'ers, die we al trampolinespringend voorbij zien komen in deze nieuwe commercial.

Credits

Bureau: Etcetera
Verantwoordelijk bij klant: Bart Janknegt, Claire Dussenbroek, Laura Stassen-van Vuure, Willemijn Manshanden-Bots
Creatie: Wouter Voges, Maarten Remmers, Ben Imhoff
Strategie: Job Koopman
Account: Charon Boumann
Agency Producer: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Billy Pols
Executive Producer (Czar): Karlijn Paardekooper
Creative Producer (Czar): Tjalf Melle
Camera (DOP): Wouter Westendorp
Line Producer: WithMilk - David Leite
Postproductie: The Compound - Tim van Paassen
Editor: Govert Janse
Geluidsstudio: Earforce
Sounddesign: Erik Jan Grob

De doelstelling

Zzp'ers overtuigen om de zzp-check van Reaal te doen en zo stil te staan bij hun verzekeringen.

De uitwerking

Net als de trampolinespringende consumenten in de vorige commercial, voelen zzp'ers zich vrijer als ze even hebben stilgestaan bij hun verzekeringen. Reaal helpt ze daarbij met de zzp-check.

Het oordeel

Eindelijk hoef ik eens een keer geen moeite te doen om in de huid van de doelgroep te kruipen, want ik ben zelf al vijftien jaar zzp'er. Deze commercial is dus op mij gericht. Mijn eerste reactie was echter niet dat ik al trampolinespringend een gat in de lucht sprong omdat er eindelijk een verzekeraar is die me begrijpt.

Dat gevoel dat je vrijuit op een trampoline kunt springen, vind ik wél een mooie metafoor voor het zzp'erschap. Dat is wat 'wij' doen: in alle vrijheid ons werk doen. Hollen of stilstaan. Zelf keuzes maken omdat we geen baas hebben die deze keuzes voor ons maakt. En natuurlijk zelf onze werktijden bepalen. Ja, we moeten ook zelf voor onze verzekeringen zorgen. Maar dat vind ik nu net geen onderwerp dat bij het trampolinespringen hoort.

Jaren geleden heb ik al mijn zakelijke verzekeringen al goed geregeld. Maar ook daarvoor voelde ik me al vrij, dus wat mij betreft klopt de boodschap hier gewoon niet. Al ben ik het wel helemaal met Reaal eens dat zzp'ers zich bewust moeten zijn van de risico's die zij lopen en dat ze best een deel van hun inkomsten hiervoor mogen reserveren. Toch vind ik de manier waarop de verzekeraar dat hier uitbeeldt niet overeenkomen met mijn realiteit. Misschien anderen wel?


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.