ReclameReview: New York Pizza

ReclameReview: New York Pizza

Precies 6 jaar geleden schreef ik over de 'Rollergirl'-commercial van New York Pizza. Daar was ik niet zo enthousiast over. Daarom ben ik erg benieuwd naar de nieuwe commercial.

Credits

Bureau: Maatschap voor Reclame
Creatie: Karel Beijen, Edward Bardoul
Regie: Edward Bardoul
DOP: Gabor Deak
Verantwoordelijk bij de klant: Philippe Vorst, Jorine Sieperda
Productie: Sanne Rosinga
Edit, post-productie en geluid: The Ambassadors

De doelstelling

Communiceren hoe lekker en goedkoop de pizza's van New York Pizza zijn.

De uitwerking

Ken je dat, wanneer je eigenlijk meer zin hebt in een pizza dan in het avondeten dat je vrouw maakt? New York Pizza schetst het scenario in deze nieuwe commercial.

Het oordeel

In slechts 15 seconden een typische mannengrap maken én een actie en merknaam communiceren, dat vind ik knap. Wat dat betreft is deze commercial dan ook veel beter geslaagd dan de vorige die ik reviewde, want daarbij was 50 seconden nog niet genoeg om een duidelijke boodschap over te brengen.

Er blijven alleen wel een paar vragen over nadat ik deze scène gezien heb. Waarom bestelt de man eigenlijk pizza, terwijl zijn vrouw blijkbaar degene is die voor het eten zorgt? (Is toch lekker man, zo'n ovenschotel?) Blijkbaar is de pizza nog veeeeel lekkerder. En is dit stel al zo ver heen dat ze niet eens meer communiceren over de maaltijd van vandaag? Blijkbaar, want de man krijgt direct een ultimatum voorgeschoteld (no pun intended): "Die pizza eruit of ik eruit." Wat natuurlijk ook niet de handigste zin is om uit te spreken als je relatie al niet zo lekker meer loopt.

De vraag is natuurlijk altijd of kijkers de commercial gaan associëren met het merk New York Pizza, maar om die reden wordt de naam twee keer genoemd en zien we de url in huisstijlkleuren. En door de grap is hij nog deelbaar op social media ook. Kortom: een flinke verbetering!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik associeer New York pizza al geruime tijd met verhuftering. Wat mij betreft is dit het merk voor huftertjes tussen de 16 en de 30. Mensen die staan te lachen als iemand zwaar gewond raakt en dat dan toch op youtube gepost wordt dat soort types. Ik heb die indruk gekregen door de TV reclames van de laatste tijd. Plons, de crashtest, dat soort dingen.

    Vorige reclame van ze, plons, wel 's besproken op facebook. Oordeel was overwegend negatief.

    Voor mij reden om dit merk echt heel ver links te laten liggen. Misschien is het lekkere pizza maar het is geen bedrijf waar ik ook maar iets mee te maken wil hebben

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.