ReclameReview: Klene

ReclameReview: Klene
, Hardcopy
@davidbrinks

De nieuwe commercial betekent het einde van Johannes Coenradus Klene als boegbeeld van het befaamde dropmerk. Gelukkig blijft het bedrijf nog wel in de familie en worden er nog steeds nieuwe producten bedacht.

Credits

Bureau: Selmore
Creatieve directie: Jakko Achterberg en Niels Westra
Copywriter: Niels Westra
Art director: Jakko Achterberg
RTV producer: Hanneke Kampschreur
Account: Mira Weijs en Anja Froeling
Strategie: Gijs de Bruijn
Verantwoordelijk bij de klant: Luuk Olde Hengel
Productiemaatschappij: Comrad
Regisseur: Jelmar Hufen
Producer: Emelie van Wensen en Frank de Kok
D.O.P./Cameraman: Mick van Rossum
Offline studio: Kapsalon
Offline editor: Annelien van Wijnbergen
Online: Crabsalad, Laurens Orij
Grading: Crabsalad, Laurens Orij
Geluidstudio: Sauvage Sound
Geluidstechnicus: Michael Sauvage
Muziek: Rutger Reinders

De doelstelling

Klene Dropmix introduceren.

De uitwerking

In de nieuwe Klene-campagne maken we kennis met de opvolgers van Johannes Coenradus Klene: zijn zonen Han en Koen. Twee totaal verschillende karakters, maar uiteindelijk komen ze er samen altijd uit en zorgen ze voor de perfecte balans tussen authenticiteit en innovatie. Want Klene is niet voor niks ‘origineel sinds 1876’.

Het oordeel

Leuk bedacht: Han en Koen, uiteraard beide genoemd naar hun vader, als opvolgers binnen het dropbedrijf Klene.

Het thema 'Hoe komen ze drop?' vind ik ook prima gevonden, zeker omdat letterlijk wordt verteld hoe Han en Koen 'drop komen' om een dropmix te lanceren. Beetje humor erbij, maar dan vooral in de aanloop naar het eureka-moment toe en niet zozeer als climax.

Ook al wordt de campagne nu gemaakt door een ander bureau en zijn de zonen van Johannes Coenradus Klene nu de hoofdrolspelers, eigenlijk is er niet veel veranderd aan de manier waarop het verhaal verteld wordt. Al jaren neemt elke commercial van Klene de kijker mee tijdens de ontdekking van een nieuw dropje. Ook nu.

Toegegeven, je kunt zeggen dat de nieuwe generatie anders wordt neergezet dan hun vader, zodat het 'love it or hate it' wordt; de ene zoon overdreven saai/berekenend en de andere zoon overdreven flamboyant/creatief. Hun vader was immers de robuuste eigenheimer waar je eigenlijk geen hekel aan kon hebben. Logisch natuurlijk dat er nu zo'n groot contrast is, want daar draait het hele concept om. Er zullen dus vast en zeker mensen zijn die deze nieuwe commercial niks vinden. Maar Klene blijft wel Klene hiermee en dat vind ik sterk.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Klacht niet op het product dat is prima al jaren lang gebruiker en maak veel reclame hiervoor.
    Maar wij hebben wel een klacht ten aanzien van het doosje waarin de WYBERT Original in is verpakt. Valt bij het geringste uit elkaar en de wybertjes over de vloer dat is heel irritant en nog vies ook. Zouden dit heel graag verpakt willen zien in een betere verpakking. Als dat uitgevoerd is zijn wij weer helemaal te vreden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.