ReclameReview: HelloFresh

ReclameReview: HelloFresh

Zo'n maaltijdbox van Hello Fresh, hoe wordt die nou samengesteld? De romantische versie van dat verhaal staat centraal in deze commercial.

Credits

Bureau: XXS Amsterdam
Creative directors: XXS Amsterdam
Strategie: Jose Evers
Account: Robbert-Coen Koreman
Productie: Judith Kampman
Regie: Grndpa
Productie: TheBoardRoom
Online/Offline: Grndpa@TheBoardRoom
Muziek: XXS Amsterdam
Fotografie: Grndpa
PR-bureau: Blyde
Mediabureau: Maxus + Helder
Verantwoordelijk bij de klant: Maartje Frederiks, Masha Fuks, Björn Welter, Max Backhaus

De doelstelling

Meer klanten werven.

De uitwerking

HelloFresh lanceert een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken. Letterlijk. Want voordat de handige maaltijdbox met wisselende recepten in je keuken belandt, is in de testkeuken al flink wat voorwerk verricht. De kijker maakt kennis met de chefs die de recepten bedenken en HelloFresh-klanten op deze manier het leven makkelijker maken.

Het oordeel

Al meteen tijdens de eerste zin schiet ik als doelgroep in de verdediging. Hoezo moet HelloFresh mij helpen om gezond en gevarieerd te eten? Dat lukt mij zelf prima! Natuurlijk snap ik wel wat ze bedoelen: als je niet de tijd hebt (of wilt vrijmaken) voor een gezonde en gevarieerde maaltijd, dan helpt HelloFresh je hiermee. Maar zo wordt het hier dus niet verwoord en daardoor gaan mijn hakken direct in het zand.

Dat is jammer, want daardoor kijk ik al veel negatiever naar het vervolg. Terwijl dat juist een mooie weergave is van hoe de maaltijdboxen van het merk worden samengesteld. Hier wordt heel mooi gevisualiseerd dat het eigenlijk maaltijden zijn die je alleen nog maar zelf hoeft te maken. Met zorg bereid door de gepassioneerde professionals van HelloFresh.

De visualisatie vind ik dus erg mooi gedaan, maar de muziek onder deze commercial vind ik erg afgezaagd. Het is ook gewoon net iets te vaak gedaan, zo'n achteloos vrolijk akoestisch deuntje. Als je goed luistert, hoor je nog dat 'Hello, Hello' achterstevoren, aangezien de beelden ook in rewind vertoond worden. Wel goed van HelloFresh dat ze proberen om hun eigen herkenbare muziek/tune te realiseren; maar misschien moet het nog wat herkenbaarder worden.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.