ReclameReview: Hallmark (Moederdag)

ReclameReview: Hallmark (Moederdag)

Via een echte, persoonlijke kaart communiceer je toch net even anders dan via sms, WhatsApp, Facebook, Twitter en andere nieuwerwetse media. Dat is de boodschap die kaartengigant Hallmark uitdraagt in deze moederdagcampagne. Mét verborgen camera die de reactie van moeders filmt.

Credits

Bureau: Lemz
Productiemaatschappij: Wefilm
Muziek: Sizzer Amsterdam
Media: Stroom

De doelstelling

Hallmark 'top of mind' maken op het moment dat mensen een moederdagkaart gaan sturen.

De uitwerking

Uit een representatief online survey onder ruim 500 Nederlandse respondenten bleek dat 78 procent van de Nederlanders een kaartje meer waardeert dan een sms of bericht via e-mail of social media. Hallmark besloot om de primaire reacties van moeders op een lieve wenskaart te filmen met een verborgen camera. Zo wordt de waarde van een oprechte boodschap gecommuniceerd. Precies op tijd voor Moederdag.

Het oordeel

Als je een emotionele campagne wilt, dan weet Wefilm precies die snaar te raken, zoals ze ook al bewezen in de campagne voor Dela. Zelfs de 'making of' heeft een heel hoog feelgood-gehalte. Dat is knap.

Nog knapper vind ik dat deze boodschap helemaal past bij het merk Hallmark en bij het uitgekozen moment, namelijk Moederdag. Een kaartje is een klein gebaar met veel impact, zoals we kunnen zien in deze campagne. Hallmark draagt bovendien al een hele tijd uit hoe belangrijk contact, communicatie en het uiten van gevoelens is. Ook dat is dus helemaal in lijn met de uitwerking hiervan.

Er is ook een duidelijke call-to-action aanwezig. Je wordt als kijker doorverwezen naar een actiepagina waar je de 'making of' kunt zien en natuurlijk je lieve moeder een kaartje kunt sturen. Voor de last-minuters: vrijdag 9 mei om 19.30 uur is de deadline...


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Hey, ik ben echt heel erg op zoek naar hoe het nummer nou heet. Kan het echt nergens vinden. Enig idee? Ik vind het wel een hele mooie reclame. :)

    geplaatst op
  • Hoi Chiara,

    Ik heb het nagevraagd bij de partij die de muziek verzorgd heeft, Sizzer Amsterdam. Zie hier hun reactie: "Het nummer heet "Good Day" maar is verder niet beschikbaar voor de mensheid. Helaas."

    Bummer dus!

    Gr, Bram

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.