ReclameReview: foodora

ReclameReview: foodora

De eerste tv-commercial van foodora, de internationale fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, is gericht op food lovers in de grote steden.

Credits

Creatie: NOISE
Regisseur: Robin Schmidt

De doelstelling

Meer mensen eten laten bestellen via de on demand bezorgservice.

De uitwerking

De campagne verbeeldt foodora’s missie om kwalitatieve maaltijden onderdeel te maken van het dagelijks leven. In de commercial speelt een jong koppel de hoofdrol. Het koppel bespreekt met elkaar wat ze gaan doen met eten die avond en kijkt op de foodora app. Wanneer ze een restaurant aanklikken, verandert hun woonkamer in het desbetreffende restaurant. Van een stylish Vietnamees restaurant en een hippe hamburgertent tot de nieuwste sushi bar.

Het oordeel

Ik vind het heel knap dat er hier in 20 seconden zo duidelijk gecommuniceerd wordt wat je van foodora mag verwachten. Eerst al visueel en via de voice-over en later nog een keer samengevat als 'Download de app, bestel en geniet'. Daar kunnen veel merken nog iets van leren, want het is niet altijd duidelijk wat de afzender nu precies wil vertellen. Hier wel, dus complimenten daarvoor.

De service van foodora wordt meteen heel persoonlijk gemaakt door Anna te introduceren (terwijl haar vriend naamloos blijft trouwens). Het letterlijk swipen van het interieur is niet superorigineel, maar het maakt wel meteen duidelijk waar het om draait bij foodora. En even later zie je het stel heel gelukkig aan hun eigen tafel de bezorgde maaltijd nuttigen. Herkenbaar, laagdrempelig en lekker makkelijk zijn de sleutelwoorden. Ze vergeten overigens wel te vertellen dat het om bezorging per fiets gaat. Dat is wel een USP ten opzichte van de welbekende bezorgbrommers, vind ik.

Ik vraag me alleen wel af hoe het met de targeting zit. Wordt deze commercial echt landelijk uitgezonden of op landelijke zenders die een specifieke (bijvoorbeeld postcodegerelateerde) targeting aanbieden? Als je dit in heel Nederland gaat uitzenden, dan zul je namelijk wel een heleboel mensen teleurstellen, omdat foodora in hun stad of dorp niet actief is.

Zeker als op de website staat 'foodora is actief in jouw stad!' en daaronder staan maar zes steden met een aankondiging voor de zevende stad. Stel dat je interesse hebt in lekker eten van je favoriete restaurant na het zien van deze commercial en je wordt teleurgesteld... Dan is elke volgende keer dat je de commercial ziet een negatieve ervaring. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, lijkt me.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.