ReclameReview: Florius

ReclameReview: Florius

Om op te vallen in de veelbesproken, maar ook enigszins vastgeroeste hypotheekmarkt, laat Florius zien dat je leven niet 30 jaar vaststaat. Voor je hypotheek zou dat dus ook niet moeten gelden.

Credits

Bureau: XXS AMSTERDAM
Account: Daniel Kok
Animatie: Studio Entrip
Creatie: Saskia Meijer, René Verhagen
D.O.P.: Casper Brink
Editor: Loviisa Mellin
Geluid: Peter Horwitz
Graphic design: Jeroen Krielaars
Klant: Annette van Meeteren, Miriam Nestra
Online: The Compound
Producer: Marcel Ossendrijver
Regisseur: Dries Meinema
Styling: Maxa van Panhuis

De doelstelling

Mensen bewegen om een flexibele hypotheek van Florius af te sluiten.

De uitwerking

Een standaardhypotheek zet je 30 jaar vast. En dan? Staat je leven dan ook 30 jaar vast? Nee, dan begint het pas. Trouwen, kinderen, ontslag, opslag, scheiding, bedrijfsongeval, erfenis. Het kan allemaal invloed hebben op je hypotheek. De nieuwe commercial van Florius laat zien dat 'vast' niet meer van deze tijd is. En dat hypotheken van Florius met je meebewegen. Hoe? Dat krijg je uitgelegd op de website of bij de onafhankelijke hypotheekadviseur.

Het oordeel

Er valt geen speld tussen te krijgen: iedereen wil graag een hypotheek die net zo flexibel is als zijn leven verloopt. Het afzetten van de ouderwetse gedachtengang tegen de moderne tijd is mooi gedaan in deze commercial. Al moet ik zeggen dat er wel heel veel beeld en voice-over-tekst in 30 seconden is gestopt. En dat terwijl het al een onderwerp is waar je als kijker je aandacht wel bij nodig hebt. Daarom hoop ik voor Florius dat ze een flink mediabudget hebben uitgetrokken voor deze campagne. Je moet er immers voor zorgen dat je doelgroep:

  1. weet dat deze commercial van Florius is;
  2. weet dat Florius flexibele hypotheken aanbiedt;
  3. ook nog aan deze boodschap denkt zodra het tijd is voor een nieuwe hypotheek;
  4. de moeite neemt om daadwerkelijk naar de website of een tussenpersoon te gaan voor meer informatie.

Maar goed, dat is de uitdaging van elke financieel dienstverlener. Jezelf positioneren als de flexibele hypotheekaanbieder is naar mijn mening een goede basis waarop je kunt voortbouwen in de toekomst. De vervolgcommercial zou dat wat mij betreft wel wat concreter kunnen maken, want dat mis ik nu nog.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.