ReclameReview: Cup-a-Soup Extra

1 maart 2012, 10:03

Frans? Frahaaans!? De introductiecommercial van Cup-a-Soup Extra laat zien hoe druk medewerker Frans de hele dag is met het ontwijken van zijn baas. Tja, dan heb je na een tijdje wel zin in een extra gevulde bak Cup-a-Soup. Dat is namelijk ook een prima excuus om even niet met je baas te hoeven praten. Wat vinden jullie: is dit een geslaagde introductiecommercial?

Credits:

Bureau: NEBOKO Downtown, TBWANEBOKO

Account: Robert Volten, Gert-Jan Timmer, Tamara van Dalen

Creatie: Marjon Hoffmann, Jeroen van de Sande

Klant: Aleks Fiege, Katharina Karsen, Martijn Ruding

Regie: Sven Super

De doelstelling: Cup-a-Soup Extra introduceren

De uitwerking: Als je de hele dag in de weer bent, kun je wel wat extra's gebruiken. Daarom komt Cup-a-Soup nu met Cup-a-Soup Extra: eXtra gevuld met pasta. Voor deze productintroductie werden naast een tv-commercial en print ook een Facebook-game, banners en DM ingezet.

Het oordeel: Dat deze commercial grappig is, staat buiten kijf. Vooral de laatste scène doet het goed bij mij: 'die hangt hier wel ergens rond'. De extreme moeite die Frans doet om maar niet door zijn baas gevonden te worden, moet hem inderdaad behoorlijk uitputten. Geen wonder dat Frans wat extra's nodig heeft. Overigens ga je natuurlijk wel twijfelen aan de baas, want waarom zou die een werknemer in dienst houden die nergens te vinden is en blijkbaar niet veel uitvoert? Anyway, Frans sterkt dus elke dag aan met de nieuwe Cup-a-Soup Extra. Aangezien het hier een introductie betreft, verwachtte ik wat meer nadruk op dat woord 'Extra'. Wat mij betreft had dit ook een gewone Cup-a-Soup-commercial kunnen zijn. Want om 16.00 uur ben je wel moe van al dat ontwijkende gedrag. Misschien komt het door de pasta in de Cup-a-Soup Extra dat Frans zo goed aan de gevel en aan haakjes kan hangen, maar dat wordt niet benadrukt. Ik vraag me dan ook af of de introductieboodschap en de naam van het nieuwe product goed overkomt.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Femke Alleijn

    Ik vind hem ook te complex voor een ‘intro’ commercial. En als je de eerste seconden mist dan vraag me ook af of veel mensen door hebben dat het om het ‘ontwijken van de baas’ gaat of gewoon een collega die de clown uithangt.


    1 maart 2012 om 10:39
    Emiel Kamzol

    Erg leuke commercial. En ben het eens met de conclusie. Het was mij niet duidelijk dat het over een nieuw product ging.


    2 maart 2012 om 11:58
    Kaatje Vee

    Hmmm, dus als ik het goed begrijp is Cup a Soup Extra er voor de mensen die heel hard hun best doen om niet te hoeven werken? En dat moeten wij leuk vinden? Ik geloof niet dat ik ‘m grappig vind!

    En dat het gaat om iets nieuws? Nee, dat haal ik er niet uit.


    9 maart 2012 om 21:00
    taz

    Super reclame maar kan iemand mij vertellen hoe de acteur heet die Frans speelt? Thanks


    22 maart 2012 om 19:25
    nus

    Hoi,

    @ Taz: Ja ik ken de acteur.

    Vanwaar de vraag?


    25 maart 2012 om 17:58
    Taz

    @nus

    Omdat hier elke keer als we de reclame zien de opmerking naast me komt: waar is die gast toch van, en ik ken hem echt ergens van. Dus ik ben eigenlijk heeeeeel nieuwschierig wie de echte Frans is 🙂


    26 maart 2012 om 08:23
    nus

    @Taz, check http://www.krulvoices.nl


    27 maart 2012 om 09:14
    frank

    Vind zo’n reclame misplaatst in een tijd van economische crisis, waarin mensen staan te springen om een baan en waarin dit soort werkschuwe malotige types blijkbaar ook nog grappig worden gevonden…. geen cupasoup meer voor mij!

    te vaak gezien, niet grappig


    26 augustus 2012 om 19:21
    HanzChristian

    De grootste misser in de reclame is dat de directeur niet op het idee komt om bij Frans aan te schuiven. Komt dat nog in het vervolg?

    Alleen werkweigeraars en ‘drukkers’ houden kennelijk van cup-a-soup. Maar dat er pasta in zit had ik ook nog niet opgemerkt.

    Frans is bovendien een ‘loner’ in z’n Cup a Soup-gebruik. Er staat niet toevallig ook een vrouw van het product te smullen. is de soep alleen voor mannen?


    19 september 2012 om 11:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!