ReclameReview: Centraal Beheer (Rapper)

ReclameReview: Centraal Beheer (Rapper)

Er is weer een nieuwe Even Apeldoorn Bellen gelanceerd. Ditmaal met in de hoofdrol een jonge rapper die zijn hypermoderne auto iets te goed demonstreert.

Credits

Regisseur: Sven Super
Productiemaatschappij: In Case of Fire
Producer productiemaatschappij: Arjan Oosterveer
ECD: Joris Kuijpers, Dylan de Backer
Creative Directors: Jasper Diks, Ed van Bennekom
Copywriter: Jasper Diks
Art Director: Ed van Bennekom
Designer: Keith Korns
Business Director: Milo van der Meij
Producer: Yuka Kambayashi, Nelly de Wit
Assistant Producer: Simone van der Boogaard
Client: Marteyn Roose, Peggy Spaapen, Ellen van der Horst

De doelstelling

De naamsbekendheid van Centraal Beheer vergroten.

De uitwerking

Rapper Young D heeft met zijn gouden stem een platencontract in de wacht gesleept. Onze held is hotter than hot en zijn maatjes zijn maar wat trots op het succes van hun homie. Bij een vet platencontract hoort natuurlijk een vette auto. Die past helemaal bij zijn nieuwe sterrenstatus. Maar dan blijkt dat zelfs Young D niet altijd totally in control is. Tijd om Even Apeldoorn te (r)appen.

Het oordeel

Ja, dit is er weer eens eentje van Centraal Beheer waar ik heel blij van word. Natuurlijk ligt de lat enorm hoog door de tientallen gedenkwaardige commercials die al met de pay-off Even Apeldoorn Bellen zijn gemaakt. Maar dat niveau wordt moeiteloos gehaald met deze nieuwe commercial, vind ik.

De grap is goed bedacht en prima uitgewerkt. Het is ook een typische grap voor een Centraal Beheer-commercial: er gebeurt iets onverwachts dat perfect past bij de 'normale' gebeurtenissen die de hoofdpersonen uitvoeren. De combinatie van die twee zorgt ervoor dat er schade ontstaat, waardoor de link met verzekeringen wordt gelegd.

Dat vind ik in dit geval een groot pluspunt; dit is een duidelijk geval van schade die door een goede autoverzekering kan worden vergoed. Mijn kritiek op sommige voorgaande commercials van Centraal Beheer was dat ze te ver verwijderd zijn van de core business van het bedrijf. In dit geval slaan ze de spijker op kop, want alles klopt. Het stereotype van de jonge rapper die een splinternieuwe wagen koopt, de toepassing van hypermoderne snufjes zoals stembesturing, de grap dat de auto bestuurd wordt door zijn rap op de radio en de link met autoverzekeringen. Nailed it!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.