ReclameReview: Beckers

ReclameReview: Beckers

De etiquette voor goed snacken krijgen we in deze nieuwe campagne aangeleerd door Beckers. Tja, wie weet nu beter hoe het moet dan een fabrikant van snackproducten?

Credits

Verantwoordelijk bij Beckers: Arnoud de Vrij, Nathalie Brugel 
Bureau: N=5 
Creatie: Bies Vermeulen, Sebastiaan Kenter 
Account: Anouk Zink, Floris Reuvers 
Strategie: Jos Ahlers 
Bureau-productie: Monique Neuteboom 
Regie: Nils Gerbens 
D.O.P: Menno Mans 
Productiemaatschappij: 100% Halal 
Editor: Annelien van Wijnbergen, de Kapsalon 
Postproductie: De Grot 
Geluid & Muziek: Soundcircus, Kees Kroot 

De doelstelling

De psychologische koppeling creëren tussen snacken en Beckers, zodat mensen vaker Beckers snackproducten kopen.

De uitwerking

Bij veel gezinnen gelden tijdens de traditionele avondmaaltijd allerlei regels. Geen telefoons aan tafel, niet praten met volle mond, niet voor de tv eten, ga zo maar door. Maar deze regels verdwijnen zodra snacks verschijnen. Dat maakt de snackmaaltijd niet alleen lekkerder, maar ook zoveel leuker. Beckers begrijpt dit als geen ander en haakt hier met haar nieuwe campagne op in. Via instructiefilmpjes wordt nog eens haarfijn uitgelegd hoe je nou goed moet snacken. Dat is dus met je handen én met lekkers van Beckers. Want als je snackt, snack dan goed.

Het oordeel

Misschien komt het doordat ik er niet veel van verwachtte, maar ik vind deze campagne een positieve verrassing. Vooral omdat hij zo eerlijk is. Als je kiest voor een snackmaaltijd, gelden de reguliere eetregels niet meer. Dan gaan alle remmen los. Beckers laat zien dat dit helemaal niet erg is. Sterker nog: je wordt aangespoord om er nog beter in te worden.

Zo zorgt Beckers ervoor dat het merk flink scoort op de likeability-meter. Tenminste, (en nu komt mijn enige punt van kritiek) als de kijker de hele commercial afkijkt en ziet wie de afzender is. Er had namelijk net zo goed Mora kunnen staan in dit geval. Er zit geen duidelijk onderscheidend Beckers-verhaal in. De positionering is anders, maar dat gaat alleen om hoe je met de producten omgaat, niet waarom ze anders zijn dan die van concurrenten.

Echt, ik vind de campagne leuk. Maar of hij duidelijk genoeg de link legt met het merk Beckers, dat weet ik niet.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Nog nooit eerder zo'n irritante stem gehoord. Als ik die man hoor praten gaan spontaan mijn haren overeind staan. Hij probeert geloof ik het er letterlijk in te pompen. Wel bereikt dat ik deze reclame direct herken. Maar ga ik de snacks ook kopen ? Nou nee want dat lekkers van Beckers gaat wat mij betreft niet op.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.