ReclameReview: Auping

30 maart 2016, 11:00

De vraag ‘Waar val jij op?’ klinkt ineens heel anders wanneer hij gesteld wordt door een fabrikant van bedden en matrassen. Zoals in deze nieuwe campagne van Auping.

Credits

Bureau: Brand New Telly

Verantwoordelijk bij de klant: Carla Plukkel, Marie Thérèse Janus en Marjan Reitsma

Styling: Joska Jalving

Fotografie: Eric van den Elsen

Creative Director: Wouter van der Pauw

Art Director: Auke van Rossum

Copywriter: Marcel Haasdijk

Producers: Fiona Jacob, Jenny Bakker

Account: Merijn Aalbers

Regisseur: André (Nicolas Vantomme)

D.O.P.: Thomas Buelens

Muziek: Soundsright

De doelstelling

Mensen de Auping-app laten downloaden en het merk top-of-mind maken/houden.

De uitwerking

Het gevoel dat je matras je geeft als je jezelf er lekker op laat vallen, wordt tot leven gebracht in deze nieuwe commercial. Iedereen heeft andere wensen wanneer het om een matras gaat en daarom heeft Auping een app ontwikkeld om je te helpen bij het maken van je keuze. Waar val jij op?

Het oordeel

De uitwerking van deze commercial is heel herkenbaar voor me. En ik slaap niet eens op een matras van Auping. Maar het gevoel van neerploffen op je eigen matras, helemaal perfect afgestemd op jouw wensen, is wat mij betreft heel goed neergezet in deze commercial. De beelden, de voice-over en de muziek passen goed in elkaar.

Het thema ‘Waar val jij op?’ vind ik ook goed gekozen. Naast dat het hier gaat om letterlijk op je bed vallen, wordt er ook nog een link gelegd met daten. Wat mij betreft een goede link, want ook op dat gebied is iedereen anders en verschillen de wensen. Ook op romantisch gebied kun je een voorkeur hebben voor dik of dun. De eerste seconden van de commercial laten je als kijker bewust dus nog een beetje in verwarring door deze copy.

Tot slot wordt het bruggetje gemaakt naar de app waarmee de doelgroep zelf kan bepalen welk type matras het beste past bij de individuele slaapwensen. Ook dit is helemaal in lijn met de commercial, want de smartphone met de app op het scherm valt precies zo in slow-motion op het bed als de acteurs eerder al deden. De muziek en voice-over verstevigen het bruggetje nog wat meer.

De app is een laagdrempelige manier om in contact te komen met Auping. Er wordt niet meteen van je gevraagd dat je veel geld uitgeeft voor een nieuwe matras. In plaats daarvan is er eerst de app als kleine conversie. Van daaruit kan Auping verder bouwen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!