ReclameReview: Asics Gel-Kayano Evo

ReclameReview: Asics Gel-Kayano Evo

Er zijn heel veel manieren waarop je een sneaker kunt promoten. Asics kiest ervoor om hun nieuwste model via illustraties aan te laten sluiten bij de 'urban style'.

Credits

Bureau - 180 Amsterdam
Chief Creative Officer - Al Moseley
Managing Director – Stephen Corlett
Executive Creative Directors - Dan Treichel, Dave Canning
Creative Director – Adam Noel, Martin Terhart
Creative Team – Tony Bartolucci (art), Lachlan Palmer-Hubbard (art), Chase Kimball (copy)
Designer – Javier Garcia
Account Manager - Nicole Scopes
Producer – Eline De Roo (print), Claire Ford (animation)
Planner – Vincent Johnson
Business Affairs – Pamela Villaflores

Client
Head of Marketing Lifestyle Europe – Francesco Sala
Trade Marketing Coordinator Lifestyle - Sophia Broos

Print production
Illustrator – Andy Rementer
Agent – Big Active

Film production
Animator – Andy Baker
Agent – Hornet
Sound Design - Randall Macdonald @ Wave Amsterdam

De doelstelling

De nieuwe Asics Gel-Kayano Evo neerzetten als de ultieme urban schoen en zo meer sneakers verkopen.

De uitwerking

Dankzij de stijl van het illustratie-duo Andy Rementer en Andy Baker wordt de nieuwe schoen van Asics heel urban neergezet. In de animaties zijn onderdelen van enkele Europese steden weergegeven om zo het thema 'One with the city' te ondersteunen.

Het oordeel

Wat voor mij meteen werkt in deze commercial is de muziek die gebruikt is. Al moet ik wel zeggen dat de laatste vijf seconden van deze slechts 15 seconden durende commercial het beste uitkomen. De eerste 10 seconden zijn toch een soort intro. Maar daardoor let je dus meer op de illustraties, wat ook de bedoeling is.

Is de stijl vreemd en duidelijk afwijkend van andere commercials? Ja, dat is hij. En met een reden: het valt op en zet een bepaalde sfeer neer. De illustraties gaan voor mij te snel voorbij om er echt delen van steden in te kunnen zien. Ze dragen wel bij aan de stijl die Asics wil uitdragen met deze campagne. Het letterlijk uitbeelden van het thema 'One with the city' vind ik leuk gevonden.

Na de eerste keer kijken dacht ik trouwens wel: wat een korte commercial. Maar dat past wel weer perfect bij de media-inzet: YouTube, Facebook en Instagram. En je wilt als merk ook alleen maar even kort je stijl laten zien en hebt geen minuut nodig om alle features uit te leggen.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.