RBK G xt II

23 oktober 2005, 04:37

RBK G xt II

Al weer een paar maanden oud maar deze Amerikaanse microsite voor Reebok wil ik jullie niet onthouden. De site is een extensie van de tv-commercial voor de G xt II sportschoen waarbij de muziek, vormgeving en navigatie je meenemen naar de stadswijk waarin de tv-commercial ook is opgenomen. 50 Cent uit je speakers (waar kennen we die ook al weer van?), diverse downloads (voor zowel pc, mobiel als PSP), een G Unit Stickball Slam game, interviews met Winky Wright en Lloyd Banks en naast de 60 sec tv spot is ook de making of van de commercial online te bekijken.

Naast de tv-commercial zijn diverse online advertenties ingezet om zoveel mogelijk jongeren tussen 12 en 24 jaar naar de microsite te trekken om de G Unit Stickball Slam game te spelen en daarmee awareness te creeren voor de nieuwe sportschoen. Uiteindelijk heeft 57% van de sitebezoekers het spel gespeeld (met een gemiddelde speelduur van 5’42”). In een maand tijd is de game ruim 270.000 keer gespeeld. 42% van de bezoekers heeft minimaal een van de exclusieve interviews met Winky Wright en Lloyd Banks bekeken aldus Jack Benoff, account manager van het verantwoordelijke bureau Zugara, Inc.

Geen superresultaten maar wel een prachtige microsite!

Zugara, Inc. heeft inmiddels al weer een aantal nieuwe campagnes voor Reebok ontwikkeld. Voor de liefhebbers zeker de moeite waard om te bekijken: DGK by RBK, Reebok Sweets en RBK Basketball.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!